2011. április 22., péntek

Medvehagymás sajtmártás

 
Sokáig gondolkodtam hogyan lehetne gusztusosan befotózni egy mártást, és mint látható még nem jöttem rá. Annyira finomra sikeredett azonban ez a szósz, hogy fotó ide vagy oda, mindenképp szerettem volna megosztani veletek legújabb kreálmányom. Ha ti is túl lőttetek a célon a medvehagyma gyűjtésnél, vagy csak független fanatikusok vagytok,  hasznotokra lehet még ez a gyorsan elkészíthető öntet, ami szerintem rengeteg féleképpen felhasználható. Feldobhatunk vele egy szárazabb húst, baconnal gazdagítva tészta mártásaként is megállja a helyét, de mártogatósnak sem utolsó roppanós zöldségek kísérőjeként. Én a medvehagymás túrógombócot öntöttem vele nyakon.

Ami nélkülözhetetlen:

10 dkg natúr ömlesztett sajt
3 dl tejszín
1/2 csokor medvehagyma finomra vágva
frissen őrölt bors
5 dkg vaj

Egy serpenyőben, az olvasztott vajon közepes lángon, megfonnyasztjuk a medvehagymát. Alaposan megborsozzuk. Az edénybe öntjük a sajtot, és a tejszínt, és addig keverjük, míg a sajt elolvad, és sűrű szószt kapunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...