2011. április 15., péntek

Medvehagymás túrógombóc

Anyukám nem kicsit maximalista. Az első medvehagymás bejegyzésnél említettem, hogy igen termékeny medvehagyma lelőhelyre sikerült bukkanunk. Legalábbis idén még termékeny volt, de anyukám annyira beindult, hogy legalább 3 kosárnyi medvehagymát szedett. Ilyen teljesítmény mellett, én nem véletlenül álltam szorongva a kis zacskónyi medvehagymámmal, és félszegen tébláboltam a megrovó tekintetek kereszttüzében.Mondtam, hogy szerintem elég lesz a zsákmányolt mennyiség a tervezett pesto, és egy krémleves kivitelezéséhez, de 3 púpos kosár árnyékában meginogtak érveim, és csak gyűjtöttem szorgalmasan. Amellett, hogy nagyon trendi idénynövényből ételt főzni, tartok tőle, hogy én még akkor is medvehagymás recepteket fogok gyártani, mikor mindenki más a bejgli gyártással lesz elfoglalva. Egy dolog vigasztal, hogy nagyon finom!

Hozzávalók:

0,5 kg tehéntúró
2 tojás
1 ek búzadara
1 ek finomliszt
1 ek zsemlemorzsa
1 kk só
1 csokor medvehagyma
10 dkg dió
2 ek vaj

Elkészítés:

A diót egy száraz teflonserpenyőben illatosra pirítom. Konyharuhába csavarva húsklopfolóval durvára zúzom. A felszabadult serpenyőben felolvasztom a vajat, és megfonnyasztom rajta a vékonyan felcsíkozott medvehagymát. Egy tálban villával összetöröm a túrót, hozzákeverem a tojást. A liszttel, zsemlemorzsával, búzadarával alaposan elkeverem. Fűszerezem a vajon megfuttatott medvehagymával, sóval. A túrós masszából gombócokat formázok, amit forró, lobogó vízben 15 perc alatt, vagy míg a gombócok fel nem jönnek a víz színére. A lecsepegtetett gombócokat meghempergetem a dióban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...