2011. március 26., szombat

Rokfortos saláta ízletes csirkefalatokkal

 
Ezzel a salátával már tartoztam magamnak is, meg a blognak is. Ezen a héten eléggé el voltam havazva, és mire felengedtem, meglepetten vettem észre, hogy egész héten nem sikerült új bejegyzést produkálnom. Ennek leginkább én e/ittam meg a levét, mert napközben csak szomorúra aszott sültekkel, merevre száradt salátákkal, és szikkadtra panírozott húsokkal találkoztam a kantinban. A saját érdekemben ezért megígérem, hogy jövő hétig összeszedem magam, és inkább az otthoni kosztot fogom bedobozolni, mert úgy látszik a munkahelyi menzák még nem értek meg a biztonságos étkeztetésre. A sok junkfoodtól péntekre eljutottunk párommal arra a szintre, amikor már a gusztusosan zöldellő gyepre is rákívántunk, annyira hiányzott már valami friss, ízes, vitaminnal teli, könnyű vacsora az életünkből. A gyötrő vágy pedig végül tegnap este ebbe a rokfortos kukoricasalátába manifesztálódott. Duzsi Roséval fogyasztva, én el sem tudok képzelni jobbat a péntek esti totális kikapcsolódásra!

Hozzávalók:

1 fej jégsaláta
1 doboz konzerv kukorica (40 dkg)
2 dl tejföl
10 dkg rokfort sajt
1 csokor újhagyma
1 kg csirkeszárny
olivaolaj
só, bors, gyros fűszerkeverék

Sorban állás helyett:

A salátát leveleire szedjük, megmossuk, a vizet leitatjuk a levelekről. A leveleket egy tálba falatnyi darabokra tépkedjük. A konzerv kukoricáról a levét lecsöpögtetjük, és a kukoricát a salátához keverjük. A sajtot villával összetörjük, a tejföllel alaposan elkeverjük. Az újhagyma fehér szárát finomra vágjuk, és a salátaöntethez adjuk. Az öntetet frissen őrölt borssal ízesítjük.  A csirkeszárnyakat gyros fűszerkeverékkel bedörzsöljük, és a csontok mentén, minden szárnyat 3 darabba vágunk. Csirkeszárny helyett természetesen használhatunk csirke mellett felcsíkozva. Én szeretem a szárny zaftos húsát, amit szerintem itthon méltatlanul mellőzünk. Egy teflonserpenyőben olajat hevítünk, és közepes tűzön oldalanként 8-10 perc alatt ropogósra sütjük őket. A salátát az öntettel én külön találom, hogy a saláta ne essen össze az öntettől, de ha valaki úgy gondolja, hogy családjának a fenti mennyiség meg sem kottyan egy vacsora alkalmával, nyugodtan összekeverheti.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...