2011. március 8., kedd

Csirke satey avagy Kippenborst mit pindakaas

A címben szereplő, sokak számára értelmezhetetlen elnevezés hollandul van, mégpedig azért, mert én Hollandiában kóstoltam először csirke satey-t. Hollandia gasztronómiájáról azt érdemes tudni, hosszú hatás szünet....igazából nekem még nem sikerült rájönnöm, hogy mit érdemes, de ha valakinek a sajtokon kívül van használható ötlete, és elküldi nekem elkészítem neki vacsorára a képen látható finomságot. Az, hogy a satey, honnan került Hollandiába, számomra egyenlőre kérdés marad, mert nyomozásom során csak arra jutottam, hogy az étel egyszerre thai, maláj, és indonéz eredetű. A lényeg, hogy a holland gyarmatosítók megunva a sovány, hazai kosztot elég jó felé kalandoztak a Csendes-óceánon ahhoz, hogy mindenféle szempontból megfelelő vérfrissítésre tegyenek szert!

Zsákmányolandók:

Pác:
80 dkg csirkemell
1 dl szója szósz
1 dl olaj
3 gerezd fokhagyma
2 dkg gyömbér
2 chili
fanyársak

Mártáshoz:
1/2 doboz darabos mogyoróvaj (25 dkg)
2 dl tejszín
2 dl kókusztej
1 db lime leve
1 ek méz

Kalandozás:

Előző este elkészítem a pácot. A megtisztított fokhagymát, és hámozott gyömbért összezúzom. A megmosott chilit vékonyan felkarikázom. Én benne hagytam a magot, de attól függően, hogy mennyire bírjuk az erőset, ez eltávolítható. A szójaszósszal, olajjal elkeverem a pác hozzávalóit. A csirkemellet 2-3 cm-es darabokra vágom, hogy később fel tudjam húzni a nyársra, ha nem túl kockaszerűek az sem gond, mert a csíkokat harmonikaszerűen visszahajtva lehet feltűzni. A felaprított mell darabokat alaposan összeforgatom a  páclével, és zárható edényben egy éjszakára hűtőbe teszem. Másnap már nagyon egyszerű a dolgunk. A sütőt 180 fokra előmelegítem. A nyársakat hideg vízbe beáztatom (5-10 perc). A húskockákat felhúzom a nyársra, természetesen annyit, amennyi egy nyárson kényelmesen elfér. A nyársakat tűzálló tálba egymás mellé fektetem, és alufóliával lefedve, 30 percre a sütőbe teszem. Ezalatt kényelmesen elkészíthető a mártás, melynek hozzávalóit tulajdonképpen csak össze kell melegíteni. Ehhez egy kis lábosba teszem a tejszínt, kókusztejet, elkeverek benne 1 ek mézet. Hozzáteszem a mogyoróvajat, és rácsavarom a lime levét. Fakanállal elkeverem a szószt, és hagyom, hogy az ízek lassú tűzön összemelegedjenek. A csirkenyársakról, leveszem az alufóliát, és még 10-15 percig, a sütőnek már csak a grill funkcióját használva, megpirítom a húsik tetejét. Sima főtt rizzsel ettük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...