2015. február 28., szombat

Kelkáposztafőzelék olaszosan


Amim most van 2.0-ás kelkáposztafőzelék. Amim nincs, körmöm a hüvelykujjamon. Így viszont lett 2.0-ás ujjam köröm és majdnem felső ujjperc nélkül. Persze szerintem nem a rögtönzött házi véráldozatomtól lett ilyen remek a végeredmény, hanem attól, hogy a kelkáposztát finoman roppanósra pároltam, ahelyett, hogy kifőztem volna a lelkét. Ráadásul finom fűszerekkel ízesítettem, végül krémes sajttal gazdagítottam és olaszos kiegészítőkkel tettem ellenállhatatlanná. Szóval a felső ujjpercet ne is keressétek a hozzávalók között. 

Helyszínelés előtt:

1 db vöröshagyma finomra vágva
1 fej kelkáposzta vékonyan fellaskázva
10 dkg füstölt húsos szalonna felkockázva
1 dl száraz fehérbor
5 dl húsleves alaplé
3 gerezd fokhagyma finomra zúzva
1 tk kakukkfű
1 kk őrölt köménymag
Só, frissen őrölt borssal
2 ek olívaolaj
100 gr natúr krémsajt
100 gr serrano felcsíkozva
80 gr parmezán lereszelve

Az olajon megpirítom a szalonnát és megdinsztelem a hagymát. 3 részletben lepirítom a kelkáposztát, majd ráöntöm a bort és magas lángon elforralom az alkoholt. Kakukkfűvel, köménymaggal, sóval borssal fűszerezem, és felöntöm az alaplével. Fedő alatt lassú tűzön 20 perc alatt megpárolom, majd hozzákeverem a sajtkrémet, zúzott fokhagymát. Végül a tetejére szórom a sonkát és parmezán felével megszórva kínálom. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...