2015. február 13., péntek

Szardíniás padlizsánsaláta pikáns paradicsom salsával

Lehet, hogy a Steinberger kúra nyújtotta gyötrelmek miatt nem vagyok teljesen beszámítható, hisz a biolevelek mellett 5 napon keresztül csak rozskenyeret ettem. Nem csoda tehát ha szinte táncot jártak az ízlelőbimbóim a zamatos paradicsom salsával és a ízletes sült padlizsánnal való találkozás során, de engem most ez az étel tényleg levett a lábamról. Friss, különleges, könnyű fogás. Időigényes, de cserébe nagyon egyszerű elkészíteni, mivel szerencsére az idő nagyobb részében csak a sütő dolgozik, hogy a padlizsán megpiruljon és mi pihenhetünk egy jó könyvvel a kanapéra kucorodva, biztos távolságból felügyelve a konyhában zajló eseményeket.

Ízbomba gyártáshoz:

2 db padlizsán (70 dkg) 
2 db paradicsom (40 dkg) apró kockára vágva
1 kis fej lila hagyma finomra aprítva
10 dkg zöld olajbogyó durvára szeletelve
1 db szardínia konzerv (125 gr)
1/2 csokor petrezselyem felaprítva
1 nagy marék bazsalikomlevél felaprítva
1/2 citrom leve
Olívaolaj
Só, frissen őrölt bors

A sütőt légkeveréses módon 180 fokra előmelegítem. A padlizsánt 0,5 cm vastag karikákra vágom, besózom és 15 percre félreteszem, hogy levet eresszen, majd konyhai törlőkendővel leitatom róla a keserű lét. Egy tepsit kibélelek sütőpapírral és egy kenőecsettel megkenem a sütőpapírt olajjal, majd belefektetem a padlizsán szeleteket és a tetejüket is bekenem az olajos ecsettel. Lehet jó szorosan egymás mellé pakolni a padlizsánszeleteket, mert sütés közben úgyis összeesik. A padlizsánt 25-30 percre betolom a sütőbe, és félidőben megforgatom. Én csak 2 körbe tudtam kisütni. Eddig akár előző nap is elkészíthetjük a receptet. A paradicsom salsához összekeverem a paradicsomot, hagymát, olajbogyót és friss zöld fűszereket. A szardíniát  lecsöpögtetem és falatnyi darabokra vágom. A megsült padlizsánszeleteket egy tálra szedem ráhalmozom a paradicsom salsát, megszórom a hallal. A salátát megöntözöm extra szűz olívaolajjal. Végül sóval, frissen őrölt borssal  és 1/2 citrom levével ízesítem. Pirítóst kínálok mellé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...