2015. február 7., szombat

Kecskesajtos bulgur ízletes paradicsompassatával és hagyma chutneyval

Be kell látni, hogy már csak nyálcsorgatva nézegetem ezt a képet, mert ma elkezdtem a Steinberger kúrát. Talán most 5-jére csinálom végig - ennyi megelőlegezett bizalmat így az első napon megérdemlek magamtól:) - szóval egy megjegyzést is megérdemel majd talán. Ja, hogy valamit talán a mostani recepthez kapcsolódóan is kéne írni. A recept, ha előrelátóan felkészülünk és már rendelkezésünkre áll a lilahagyma chutney kiváló zsúfolt hétköznap estére, mikor max 20 percet szeretnénk eltölteni a konyhában és valami kényeztető, de mégis egészséges finomságra vágyik az ember. Azt, hogy a bulgur a nagy új kedvenc, talán már nem is kell mondani, már fejben van a következő bulguros recept.

30 dk bulgur
6 dl forró víz
1 db Knorr házias levesalap
4 dl paradicsom passata
1 közepes fej vöröshagyma finomra vágva
2 gerezd fokhagyma összezúzva
1 dl száraz vörösbor
1 ek balzsamecet
1/2 chili paprika apróra vágva
1 csokor bazsalikom
15 dkg lágy kecskesajt
lilahagyma chutney a leírt mennyiség fele
1 ek olívaolaj

A sütőt légkeveréses üzemmódon 200 fokra előmelegítem. A vízforralóban felforralt vízben elkeverem a leveskockát. Egy tűzálló jénaiba szórom a bulgurt és felöntöm a levesalappal, majd alufóliával lefedve betolom a sütőbe, és 25 perc alatt puhára párolom. Egy lefedhető teflonedényben felhevítem az olajat és megdinsztelem rajta a hagymát, majd hozzáadom a chilit. A serpenyő alatt feltekerem a lángot és hozzáöntöm a bort, majd a balzsamecetet és 1-2 percig kevergetem, hogy elforrjon az alkohol. Ezután mérséklem a lángot a serpenyő alatt és hozzáadom a paradicsom passatat. Sózom, borsozom és fokhagymával ízesítem, majd hozzáadom a lilahagyma chutneyt (2 tk-lal félreteszek a tálaláshoz). Belekeverem a megpuhult bulgurt és még 5 percig hagyom a tűzön. A bazsalikomot felaprítom. A paradicsomos bulgurra morzsolom a kecskesajtot, meghintem bazsalikommal és hagyma chutneyval tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...