2015. február 4., szerda

Lilahagyma chutney

Már régóta szemezek a lilahagyma chutney-val  és már nagyon szerettem volna elkészíteni a saját verziómat. A hétvégén neki is futottam és nomen est omen, így, hogy már vasárnap szorgalmasan előre dolgoztam, olyan rohanós hetem volt, hogy még a bevezető megírására sem jutott időm eddig. Viszont határozottan jól jött ez a hozzávaló ma, mikor elfogyott minden ételem, a lilahagyma chutney jelentősen felgyorsította a vacsorám elkészítését. Mondhatom, abszolút megtérült a befektetés. Na, de nem spoilerezem a saját blogom, azért picit lepődjetek majd meg, ha péntek magasságában viszontlátnátok a chutneyt a kecskesajtos bulgur hozzávalói között...

0,5 kg lilahagyma
4 ek méz
2 ek barna cukor
0,5 dl balzsamecet
1,5 dl száraz vörösbor
1 tk kakukkfű
1/2 kk fahéj
3 egész bórókabogyó
1 babérlevél
só, frissen őrölt bors
1 ek olivaolaj
1 ek vaj

A  megpucolt lilahagymát hosszában félbevágom, és vékonyan felkarikázom. Egy lefedhető teflonserpenyőben közepes lángon összemelegítem a vajat az olajjal, majd megpárolom rajta a lila hagymát, hogy a felére összeessen. Sózom borsozom és a kakukkfűvel fűszerezem majd rácsorgatom a mézet és megszórom cukorral. Magas lángon hagyom hogy a cukor karamellizálódjon. Ezután hozzáadom a balzsamecetet 1-2 percig kevergetem, hogy az ecet szúrós szaga elillanjon, majd hozzáöntöm a bort és további 1-2 percig rotyogtatom. Majd mérséklem a tüzet és borókabogyóval, babérral és fahéjjal fűszerezem a hagyma chutneyt és fedő alatt további 15 percig párolom. Ha nem elég sűrű, akkor még fedő nélkül addig főzöm, míg a lé elpárolog róla és lekvár állagúvá válik a chutney. Sült húsok mellé kínálom, vagy tésztára kanalazva friss kecskesajttal is remek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...