2015. január 11., vasárnap

Zserbó bonbon

Ennyi szürkeség közepette kinek nem kéne egy kis támogatás. Gyenge nőként adódik nálam, hogy az édességekhez forduljak vigaszért. Ez hétvégén is megtörtént, mikor a polcon már csak a csokimikulások sorakoztak kivégzésre várva, de nem, azért ennyire még nem fordult depresszívre ez a tél, hogy erre vetemedjek, így inkább egy 15 perc alatt összehozható édességet készítettem a csak a pufin blogról. A legjobb az egészben, hogy mire elkészültem vele - olyan este 10 után jutott eszembe belekezdeni a bonbon gyártásba - az olvasztott csoki illatától telítődve már nem is kívántam az édeset. Így nemcsak hamar elkészül, de tulajdonképpen nem is hizlal, hát nem csodás;)

Plágium:

15 dkg dió
12 dkg kakaós keksz
15 dkg sárgabarack lekvár
1 kk rum
10 dkg étcsoki 70 % kakaótartalommal

Egy konyhai robotgépben durvára darálom a diót, és apró morzsálékra a kekszet. Ezután hozzáadom a baracklekvárt és a rumot, majd összegyúrom a hozzávalókat és kicsi golyókat formázok belőle kb. 2 cm átmérőjűeket. A golyókat 20 percre hűtőbe tesszük egy tálcán. Eközben alacsony lángon felolvasztom az apróra tördelt csokit. Ha megolvadt a massza egy kanál segítségével, beleforgatom a golyókat, hogy a csoki mindenhol érje, majd egy hurkapálcával kiveszem és egy sütőpapírral bélelt tálcára helyezem. Ha elkészültem újabb 5-10 percre hűtőbe teszem, hogy rádermedjen a csoki.Fantasztikus társaság vasárnap esti kanapés tévézéshez, vagy egy jó könyvhöz egy nagy csésze illatos tea mellé. Mondjuk engem a munkahelyemről sem kergettek haza vele, mikor a hétfőt ezzel nyitottam, szóval úgy tűnik multi környezetben is kompatibilis...:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...