2015. január 19., hétfő

Meleg cikóriasaláta lazacos sajtszósszal

Úgy tűnik most már hivatalosan  is a számkivetett zöldségek gyámolítójává léptem elő. A spenót és a cékla után a legújabb felfedezettem a cikória. Szerintem itthon nagyon kevesen találkoznak vele, és aki mégis összefutott volna a witloffal(=ciklória fedőneve:) gyanítom, hogy az keserű szájízzel gondol vissza a megismerkedésre. Nálam valószínűleg a Hollandiában töltött gyerekkornak köszönhetően, már kiskoromban felkerült a menüsorra, csak akkor még sonkába tekerve, besamellel leöntve, csőben sütött verzióban. Én valahogy azóta is lelkes híve vagyok, remélem, ha kipróbáljátok ezt a receptet sikerül pár újabb hívet toborozni ennek a különleges ízű zöldségnek, aminek méltatlan módon itthon leginkább a gyökereit fogyasztották a 80'as éveken kávépótlóként, ahelyett, hogy a földtől elrugaszkodva a leveleiért termesztették volna ezt a zöldséget. Apropó hova tűnik az a rengeteg itthon termesztett cikória??? Kidobják??? Ha igen nem dobnának felém is párat, mert jelzem, hogy a belga importból nekem 1500 ft/kg áron sikerült csak szerezni:(

50 dkg cikória (nekem 2x25 dkg)
1 chili paprika
1 citrom megmosva
1 ág rozmaring
15 dkg zöldfűszeres sajtkrém
1,5 dl száraz fehérbor
2 gerezd fokhagyma durvára vágva
2 ek kapribogyó finomra vágva
10 dkg füstölt lazac
2 ek olíva olaj
só, frissen őrölt bors

A sütőt 180 fokra előmelegítem. A cikóriákat hosszában félbevágom, besózom. A citromból 4 vékony karikát levágok, a chilit félbevágom, kimagozom és elnegyedelem. A félbevágott cikória szeletek közé elhelyezek 2 citromszeletet, a chili felét és 1/2 ágacska rozmaringot, a másik darab cikóriát is ugyanígy "megtöltöm". A cikóriát kézzel bekenem olívaolajjal és betekerem alufóliába, majd a sütőben 40 perc alatt légkeveréses fokozaton megsütöm. Eközben egy teflonserpenyőben nagy lángon 2/3-ára beforralom a bort, lehúzom a tűzről és hozzáadom a fokhagymát és a kapribogyót, végül a sajtkrémet is elkeverem benne. Frissen őrölt borssal, egy 1 ek citromlével fűszerezem. A lazacot vékonyan felcsíkozom. A megsült cikóriát kicsomagolom, kidobom belőle a citromot és a rozmaringot. Ha kihűlt falatnyi kockára vágom és elkeverem a sajtkrémmel és a lazaccal. Pirított rozskenyérrel tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...