2012. május 28., hétfő

Spárga carbonara módra

Valószínűleg már hozzám hasonlóan más is rájött, ha máshogy nem hát empíria útján, hogy Pünkösdkor nemcsak hétfőn, de vasárnap is zárva van minden. Ez a recept tehát még azokból a békeidőkből származik, mikor a boltok még nyitva tartottak, én  pedig tudtam itthon főzni a megvásárolt friss alapanyagokból. Szóval most több okom is van nosztalgiázva merengeni ezen a képen. Az ötlet eredetije a Spárga carbonara, a KajaPiaZongora blogról származik, de mivel én ez alkalommal nem a vidéki rokonokra főztem, ezért megbolondítottam a krémes szószt egy kis dióolajjal, meg egy kis citromlével, meg...Ja, és azt hiszem nem árulok el nagy titkot, ha elmondom, hogy mostanra spárga és én megbékéltünk egymással. Ugye mi jó barátok vagyunk?!

A barátsághoz vezető út:

40 dkg spárga (nekem fehér volt itthon) újnyi karikákra vágva
20 dkg főtt császárszalonna felkockázva
5 dkg parmezán reszelve
1 fej hagyma finomra vágva
1 gerezd zúzott fokhagyma
1 csokor petrezselyem felaprítva
3 ek dióolaj
1 ek citromlé
1 tk mustár
1 tk méz
0,5 l tejszín
2 tojás
0,5 kg fusilli
1 ek olívaolaj
frissen őrölt bors

A tésztának felteszünk egy nagy lábos sós vizet és a csomagoláson szereplő idő alatt kifőzzük. Egy serpenyőben felmelegített olívaolajon megdinsztelem a hagymát, majd megpirítom a szalonnát. Ezután hozzákeverem a fokhagymát és a spárgát. A tészta főzővízéből felöntöm egy merőkanál vízzel és 10 perc alatt lefedve puhára főzöm. Ezalatt összekeverem a dióolajat a citromlével, mézel, és a mustárral, majd felöntöm tejszínnel és belekeverem a parmezánt. A 2 tojást habosra kikeverem egy kis őrölt borssal. A spárgához adom a tejszínes keveréket és a tojást és 5 perc alatt besűrítem. A krémes öntetet összekeverem tésztával és petrezselyemmel megszórva tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...