2012. május 24., csütörtök

Arab répasaláta

Ki ne szeretne nyáron a strandon sétálni (fürdőlepedő nélkül), ki ne szeretne beleférni abba a farmerbe, ami tavaly olyan még olyan jól állt, és ki szeretne mindezért egy durva metamorfózison átesni, azaz nyúlként egy répát rágcsálni egész nyáron keresztül? Biztos vagyok benne, hogy nem reprezentatív közvélemény kutatásom 3. kérdése magasságában már nagyon kevés kéz lendült lelkesen a magasba. Na valahogy én is így vagyok ezzel, ezért folyton olyan ételek után kutatok, ami egészséges, de egyben finom is. Szerintem ez a sárgarépaköret pont ilyen. Ha már az egészségnél tartunk nem muszáj oldalassal elkészíteni, ugyanez a pác csirkemellen is megállja  a helyét.

Nem minden ízetlen, ami egészséges:

0.5 kg répa hasábokra vágva
1 konzerv lencse lecsepegtetve
1/2 csomag madársaláta
1 fej lilahagyma vékony karikára vágva
1 marék bazsalikom felaprítva
2 kk római kömény
1 ek méz
2 ek olívaolaj
1/2 citrom leve

A sütőt 180 fokra előmelegítem. Egy tepsibe rakom a répát és meghintem a római köménnyel és az olaj felével és 20 percre a sütőbe teszem. Közben egy lábosban 1 ek olajon megfuttatom a hagymát, lehúzom a tűzről és átforgatom a lencsével. Ráfacsarom a citrom levét és hozzáadom a bazsalikomot. Mikor langyosra hűlt, hozzákeverem a madársalátát. A répát kiveszem a sütőből és rácsorgatom a mézet majd további 5 percre visszateszem a sütőbe. Végül a megsült répát hozzákeverem a lilahagymás lencséhez.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...