2012. május 6., vasárnap

Csülökpörkölt

A csülökpörkölt szívemhez, vagy talán helyesebb ha úgy fogalmazok, hogy hasamhoz igen közel áll. Sokáig misztifikáltam ezért, és valamiért azt gondoltam, hogy nem próbálom meg otthon elkészíteni. Ez egy olyan étel, amit szerintem egy megbízható, picit lepattant, klasszikus magyar ételeket felvonultató, amolyan "piros kockás terítős" étteremben kell rendelni. Nekem ilyen jól kipróbált hely a Rétisas. Nem az a vendéglő, ahová az ember az üzlet partnereket viszi ebédelni (na jó csak akkor ha nagyon jó fejek és jó üzletet szeretnénk kötni). Annyi elég a helyről, hogy az egyik alkalommal a szomszéd asztalnál kicsit becsiccsentett, középkorú pár nő tagja, a veszekedés hevében engem talált el a sörével, amit vitájuk záróakkordjaként, gondolom végső érvként használt volna a "hölgy", párja lefegyverzésére. Bárhol máshol a sörrel együtt én is kiborultam volna, de ez az a hely, ahol ebből csak egy jó sztori lesz, amin csak mosolyogsz, de azért érthető, hogy el kezdtem otthon kísérletezni a csülökpöri készítéssel...

Visszavonuló:

1,8 kg csülök (kicsontozva, 2x2 cm-es kockákra vágva)
2 db paradicsom felaprítva
1 db TV paprika apró kockára vágva
1 nagy fej vöröshagyma finomra vágva
1 száraz chili paprika felkarikázva
1 dl vörösbor
4 kk őrölt csemegepaprika
3 dl hús alaplé (szokásos knorr házias alap fele)
2 ek olaj
2 dl tejföl
1 ek liszt

A hagymát a felhevített olajon üvegesre pirítom. A serpenyőben megsütöm a húst is. Az alaplé felével felöntöm, és magas lángom elforralom a lét, majd ezt megismétlem a maradék alaplével. Végül hozzáöntöm a bort és elforralom az alkoholt. A zöldségeket hozzákeverem a pörköltalaphoz és a paprikával fűszerezem. A chili paprikát is hozzákeverem. Lefedve, lassú tűzön 1,5-2 óráig párolom a húst, míg meg nem puhul. A tejfölt a liszttel, és a pörköltből 1 merőkanál zafttal csomómentesen kikeverem. Behabarom a pörköltet és összeforralom, hogy sűrű zaftja legyen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...