2012. május 27., vasárnap

Spárgás fritatta muffin sonkakosárban

Idén májusban több lánybúcsún is részt vettem. Az egyik kezdőprogramja egy piknik volt a múzeumkertben. Lássuk be már a patináns helyszín is megkövetelte magának, hogy ne sós pereccel állítsak be a reggelire, meg ugyebár, ha az emberről minden ismerőse tudja, hogy gasztroblogot vezet, akkor ez nem opció. Nagyjából így jutottam arra a követeztetésre, hogy a GoodFood oldaláról rám mosolygó mini frittatát készítem el és jól döntöttem, mert óriási sikert aratott, pedig olyan versenytársakkal indult egy mezőnyben, mint a házi croissant pálinkás baracklekvárral.... 


12 muffinhoz:

10 dkg reszelt parmezán
1 fej vöröshagyma finomra vágva
15 dkg fehér spárga ( a tetejét levágom, a szárakat cm-es karikákra vágom)
100 ml főzőtejszín
12 szelet feketeerdő sonka
6 tojás
frissen őrölt bors
mogyorónyi vaj
1 ek olívaolaj

A sütőt 180 fokra előmelegítem, a muffin sütő tepsit kivajazom, és a lyukakat 1-1 szelet sonkával kibélelem. Egy serpenyőben felmelegítem az olajat és megdinsztelem rajta a hagymát, majd hozzákeverem a spárga szárát és pár percig együtt pirítom. A tojást a tejszínnel habosra felverem, hozzákeverem a sajt felét és borssal fűszerezem. A sonkakosárkába teszek 1-2 evőkanállal a hagymás spárgakeverékből, kanalazzuk rá a tojásmasszát, és a tetejébe ültessünk 1-1 spárgacsúcsot. Szórjuk meg a maradék sajttal és a sütőben kb. 20 perc alatt süssük készre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...