2012. május 4., péntek

Deluxe Sandwich

Idáig nem voltam a sandwichek elkötelezett híve, sőt mikor a híres "metró" sandwichező Magyarországon megnyitotta kapuit, a baráti társaságból talán én voltam az egyetlen, aki nem rohant észt vesztve most már csak az Astoriáig Bécs helyett, hogy összedobáltassak magamnak egy bagettet. Szerintem totál unalmas volt...na de a hosszúúúú hétvégén fordult velem a világ és olyan ebédet rittyentettem magunknak 15 perc alatt, hogy már el is kezdtem gondolkozni a következőn. A lazacos sandwichen, és a húsgolyóson, na meg a camambertesen, és természetesen a bélszín carpaccio-s tölteléket sem lehet elvetni. És, hogy miért vagyok biztos a folytatásban?! Mert itt a nyár, mikor nem szívesen állok a tűhely mellett, de miért kéne?! Mikor nem szívesen főzöm szét a végre ízes, friss alapanyagokat, de miért is tenném?! Ilyenkor én is szeretek jobban odafigyelni arra, hogy több kalóriát tüntessek el magamról, mint a tányéromról, és egy ilyen rozs bagettes vacsora miatt, salátával még lelkiismeret furdalásra sincs okom.
Reformáció:
10 dkg bébispenót (megmosva, lecsepegtetve)
6 szelet feketerdő/serrano sonka
40 dkg csirkecombfilé felkockázva
2 ek görög fűszerkeverék
1 ek olaj
2 ek vaj
2x15 dkg félkész bagett 

Sajtkrém:
15 dkg zöldfűszeres krémsajt (BUKO vagy Rondelé)
2 dl tejföl 
1 gerezd zúzott fokhagyma
1csokor petrezselyem finomra vágva

A sajtkrém hozzávalóit elkeverjük. A felkockázott csirkét az olajjal és fűszerrel bepácoljuk. A bagettet az előmelegített sütőben  a csomagoláson szereplő módon megsütjük. Egy serpenyőben ropogósa sütjük a sonkát, majd félretesszük. Ugyanebben a serpenyőben felolvasztjuk a vajat és kisütjük a combokat, majd a csirkedarabkákat is félretesszük. A megsült bagettet hosszában félbevágjuk és a serpenyőben visszamaradt zaftban 1 perc alatt megpirítjuk. A bagettet a sajtkrémmel gazdagon megkenjük, sonkával befedjük, majd a spenótlevelekből fészket készítünk, amibe csirkefalatokat halmozunk, rátesszük a bagett "tetejét", finoman lenyomkodjuk és félbevágjuk. A kimaradt bébi spenóttal és karikára vágott paradicsommal tálaljuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...