2012. február 27., hétfő

Székely káposzta

Ez a recept már csodásan illeszkedik a fogyókúráról alkotott elképzelésemhez, mely szerint elég a csúnya szénhidrátokat megtagadni magunktól, egyébként bármi szabadon ehető. Szóval a muffinok és az almás krémesek sora után ideje valami olyat is postolni, ami legalább nyomokban tartalmaz fogyókúrás elemeket:) Mielőtt véglegesen búcsút mondhatnék a hitelességemnek, és értetlenül állnék a tény előtt, hogy miért nem fogyok egy dekát sem. Bár egy másik jó taktika, még arra az időre, mikor még csak döcögősen vánszorognak le a télen felszedett kilókból a dekák tavasszal, hogy az átmeneti időszakban érdemes egy mérettel nagyobb ruhákat bevinni a próbafülkébe. Így ért engem a múltkor igen nagy öröm, mikor lemondóan egy számmal nagyobb nadrággal indultam neki a próbának, hogy az eladótól rögtön kérhettem büszkén egy mérettel kisebbet. Más kérdés, hogy az az eredeti méretem, de én már ezt is sikerélményként könyveltem el...

80 dkg savanyú káposzta
60 dkg sertés comb
1 paradicsom
1 TV paprika
1 fej hagyma
2 dl húsleves alaplé
1 ek Erős Pista
3 tk őrölt piros paprika
2 ek étolaj


A hagymát finomra vágjuk, és egy serpenyőben felhevített olajon megdinszteljük. A sertéscombot felkockázzuk és a hagymán megpirítjuk. Felöntjük az alaplé felével, majd hagyjuk, hogy erős tűzön elpárologjon a lé a húsról, és e még egyszer megismételjük. A megmosott zöldségeket apróra vágjuk és a lepirult húshoz adjuk. Pirospaprikával, Erős Pistával fűszerezzük. Lefedve 15 percig pároljuk, majd a kinyomkodott káposztát hozzáadjuk és további 30 perc alatt készre főzzük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...