2012. február 1., szerda

Kacsamájas hasé ahogy az a Stahl magazinban meg van írva

Tudom, hogy a kép alapján úgy néz ki, mintha nem tudtam volna elszakadni a karácsonyi hangulattól, a valóság sajnos ennél sokkal prózaibb. Iszonyú lustaság lett úrrá rajtam karácsony óta a bloggal kapcsolatban. Ez először abban nyilvánult meg, hogy bár lefotóztam, amit késztettem, de nem írtam meg hozzá a postot, majd tovább romlott a helyzet, és már le se fotóztam konyhai kalandjaim végeredményét, és úgy látszik, hogy a lejtőn nincs megállás, mert januárra eljutottam odáig, hogy már nem is nagyon főzök. Egy gasztroblog esetében könnyen belátható, hogy ez nem sok jót jelent. Az azonban, hogy nem dokumentáltam már egy ideje, hogy miket is eszünk nem jelenti azt, hogy ez más módon nem hagyott nyomot az életünkben. A karácsony során néhány meglepetés plussz kilóval is megajándékozott az élet, így a közeljövőben nem tervezem ínycsiklandó finomságok készítését. Remélem így is kitartotok velem, és ti is beéritek a visszaemlékezős receptsorozatommal, míg én egy fonnyadt salátalevelet rágcsikálok...

Ami már rég nincs a kamrában:

50 dkg leveles tészta
15 dkg birsalmasajt

2 ek vaj
10 dkg bacon
30 dkg kacsamáj
2 tk morzsolt majoránna
0,5 dl konyak
só, frissen őrölt bors
A kenéshez:
2 tojássáája


Az ínycsiklandó végeredményhez vezető út:

A bacont felcsíkozzuk, a májat 2x2 cm-es darabok vágjuk. Egy teflonserpenyőben megolvasztjuk a vajat, amin pörcösre pirítjuk a bacont. A májat 1-2 perc alatt megsütjük a serpenyőben, úgy, hogy a belseje rózsaszín maradjon. A májat sózzuk, alaposan megborsózzuk, és majoránnával fűszerezzük. A májat késes konyhai robotgépben pürésítjük. A felengedett leveles tésztát kinyújtjuk enyhén lisztezett deszkán, és felvágjuk 8 db 15x15 cm-es négyzetre. A tölteléket elosztjuk a tésztabatyuk között, és mindegyik tetejére egy-egy szelet birsalmasajtot teszünk. A tojássárgával vékonyan megkenjük a tésztanégyzetek széleit, amit összetapasztunk, a bal alsót a jobb felső, a jobb alsót a bal felső sarokkal nyomkodjuk össze erősen, hogy batyukat kapjunk. A táskák tetejét megkenjük a maradék tojással, és sütőpapírral kibélelt tepsibe tesszük őket egymás mellé. 200 fokos, előmelegített sütőben, 20-25 perc alatt készre sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...