2012. február 21., kedd

Sajtra készen

Valamiért nagyon nem  akar nekem összejönni a Sparchef receptversenyén való részvétel. A múltkori fordulóra készült a kacsalábon forgó vacsora, amit valahogyan sehogysem sikerült feltölteni a verseny oldalára, így nem nehéz kitalálni, hogy mielőtt még nevezhettem volna, sikeresen diszkvalifikáltam magam az indulók közül. Gondoltam, hogy pik pak megjelenik majd a receptem, ezért akkor gyorsan postoltam is a blogomon, hátha valaki ellenálhatatlan vágyat érez a támogatásomra. Hát nem jelent meg, viszont annyival okosabb lettem, hogy megtudtam a beérkező recepteket először moderálják, ezért eltelik egy kis idő a recept beküldése, és az oldalra való felkerülés között. Szerencsére tanulok a hibáimból, ezért levontam a következtetést, hogy a következő fordulóban, majd csak akkor kezdek a blogomon intenzív kampányba, ha már a sparchef oldalon kint van a receptem. Az, hogy kétszer nem követem el ugyanazt a hibát, persze nem jelenti azt, hogy nem vagyok elég kreatív új hibák kiötléséhez. Így ez alkalommal totál véletlenül sikerült postolnom a blogomon. Még vasárnap este készítettem elő piszkozatként a receptet, amit nevezni szeretnék a 10. körben, de éjfél körül úgyszólván már nem voltam a toppon. Még sosem csináltam ilyet, de véletlenül a bejegyzés közzététele gombra kattintva publikáltam a félkész receptet bevezető, sztori, na meg az elmaradhatatlan self PR nélkül. Szóval nem maradt más hátra, mint ismételni önmagam. Íme az induló recept most már tényleg szándékosan. Ha ezek után úgy érzitek, hogy szeretitek, így másodszorra is, akkor nagy örömet szereznétek, ha ezt a sparchef oldalán szavazat formájában is megerősítenétek!

A versenynél elrajtoltak:
40 dkg spenót
40 dkg csirkemel filé
10 dkg bacon
50 dkg tészta
10 dkg reszelt trappista
15 dkg kéksajt
5 dkg reszelt parmezán
2 dl főzőtejszín
3 ek liszt
1 db tojás
1 ek vaj
1 zúzott gerezd fokhagyma
szerecsendió, só, bors


A futam:
A tésztának felteszek egy kk sóval vizet főzni. A trappista sajtot lereszelem. Egy lefedhető serpenyőben megolvasztom a vajat és ráteszem a spenótot. Mialatt a spenót a lassú tűzön felolvad, a csirkét felcsíkozzuk, és falatnyi darabokra vágjuk, sózzuk, borsozzuk. Egy lefedhető műanyag edényben a lisztet elkeverem a reszelt parmezánnal, egy tányérban felverem a tojást és hozzákeverek 1 dl tejszínt. A csirkecsíkokat először megforgatom a tojásban, majd lecsepegtetve belehempergetem a lisztes parmezánba. Egy serpenyőbe kisütöm a bacont, mikor ropogósra sült kiszedem egy tálra és félreteszem. A baconből kisült zsíron megsütöm a csirkecsíkokat. A sajtos tojásos bundától finom roppanós kéreg sül a húscsíkok köré. A felolvadt spenótot fellazítom tejszínnel, zúzott fokhagymával, szerecsendióval, sóval, borssal ízesítem. A kéksajtot felkockázom és elkeverem a spenóttal. A hús panírozásából visszamaradt tojásos tejszínt is hozzáöntöm. A tojás jól besűríti a spenótos szószt.A kifőtt tésztát elkeverem a spenóttal. A bacont felfűzöm kis fanyársakra. A tésztát roppanós csirkecsíkokkal, sajttal megszórva kínálom, és mellé teszek egy egy bacon nyársat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...