2012. február 12., vasárnap

Kacsalábon forgó vacsora

Hagyományőrző lány lévén, Valentin napra készülődve 2 főre szóló receptet hoztam. Kacsa nem gyakran kerül az asztalunkra, ezért mindenképpen különlegesen szerettem volna elkészíteni. Nekem a sós édes párosításról valahogy mindig az ázsiai konyha jut az eszembe, kicsit távolabbi vizekre evezve merítettem ihletett a vacsorához. Annak ellenére, hogy nem gyakran eszünk kacsát, én nagyon szeretem és tudtam, hogy a húst nem szeretném túlbonyolítani, a chilis méz és a kacsa szerintem jó barátok és pont. Köretnek viszont valami különlegeset szerettem volna, a meggy adott volt, már csak azt kellett kitalálni, hogy a meggyhez mi megy. A kókusszal megbolondított rizs nekem jól hangzott, pláne ha a meggyel egy pohárkrémen belül találkoznak. Mi ez, ha nem szerelem első látásra?

2 db pecsenye kacsacomb
40 dkg magozott meggy
1 zacskó főzőrízs (12 dkg)
1 ek vaj
2 ek meggy lekvár
10 dkg kókusztejpor
2 chili paprika kimagozva felaprítva
1/2 tk chili pehely
2 ek méz
1 ek szójaszósz
3 db lapzselatin
1 dl húsleves
bors
1 citrom reszelt héja

Egy felhevített öntött vas serpenyőben a vajat megolvasztom, a kacsacombok mindkét oldalát megpirítom (kb 2 perc alatt oldalanként). A húst kiveszem a serpenyőből borssal meghintem. A felaprított chilit összekeverem a mézzel és mikróban 20-30 mp alatt  folyékonyra melegítem, majd belekeverem a szójaszószt. A kacscombok mindkét oldalát megkenem a mézes keverékkel, majd a combokat visszafektetem a serpenyőbe és felöntöm a húslevessel. A serpenyőt alufóliával alaposan lefedem és a 150 fokra előmelegített sütőbe teszem. A hús körülbelül 1,5 óra alatt készre sül, közben néhányszor a saját levével meglocsolgatom. Ezalatt elkészítem a köretet. A kókusztejport feloldom 2 dl vízben, ízesítem a chilipehellyel és lassú tűzön felforralom. A gyöngyöző kókusztejben a rizst lassú tűzön készre főzöm, a végén citromhéjjal fűszerezem. A meggybefőttről leöntött léből a lapzselatin tasakján szereplő leírás szerint gyümölcskocsonyát készítek, amibe belekeverem a meggyszemeket. Nincs más dolgunk mint a pohár aljára egy réteg meggyaszpikot helyezni, megvárjuk, hogy megdermedjen, majd óvatosan egy réteg rizs kerül rá, amit egy kanál meggydzsemmel kenünk be vékonyan, hogy a rétegek szépen elkülönüljenek, újabb réteg gyümölcsaszpik jön és így tovább. Az omlósra sült pirospozsgás kacsacombokat a pikáns pohárkrémmel tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...