2012. február 23., csütörtök

Csupa csokis muffin Strawberrytől

A klasszikus mondás, hogy "egy dolognak nem tudok ellenállni a kísértésnek" sajnos rám is igaz. A nagy mínuszok ellenére, bizakodó természet lévén, meggyőződésem, hogy lassan jön a nyár, ezért el kezdtem edző terembe járni, illetve otthon is leapasztottuk a hosszú télre,vésztartalék gyanánt betárazott chipsek, mese kekszek, limitált kiadású, alpesi csokik jelentősnek mondható készletét. Gondoltam, ha kicsit nehezebb dolgom van, és nem csak két lépést kell tennem a kanapétól, hogy kárpótoljam magam a szürke, hideg idő miatt, majd nehezebb lesz kísértésben esnem. Hát sajnos sokkal leleményesebb  vagyok magamnál, mert szó szerint kisütöttem, hogy nem kell kimozdulnom az édességért, elég ha körbenézek az interneten mit lehet lisztből tojásból és cukoról készíteni nagyjából 15 perc alatt. Például a fenti csodát, aminek az alapja Stawberrytől származik. Itt is szó szerint értendő az alapja, mert a fehér csokis túrókrémhez tartozó fehér csokit már valaki felfalta, így azt már hiába kerestem az éléstárban.

Sajnos ez tényleg mindig van otthon:

5 dkg vaj
13 dkg liszt
2 tojás
10 dkg nyírfacukor (mert nagyon tudatosom hízom ám el! :) )
1 dl görög joghurt
1 tk szódabikarbóna
1,5 tábla étcsokoládé (76%, 150 g)

Amit egyáltalán nem bánok, hogy legfeljebb 15 perc, míg:
A sütőt előmelegítem 180 fokra. A tábla csokit én még a csomagolásában egy konyharuhába csavarva, apróra tördeltem egy húsklopfolóval. A vajat kis lángon megolvasztjuk és csokitörmeléket belekeverjük.
A cukrot és a tojásokat kézi robotgéppel habosra verjük, majd hozzáadjuk joghurtot, lisztet, szódabikarbónát és tovább keverjük, végül az olvasztott vajas csokit is hozzáforgatjuk. A másik fél tábla csokit is apró darabokra törjük, és a csokitörmeléket elkeverjük a tésztába. A masszát muffin papírral bélelt sütőformába kanalazzuk, kb. a kosárkák 2/3-ig, majd a sütőben 20 perc alatt késze sütjük. Elképesztően omlós lett a tészta, még másnap is nagyon finom volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...