2011. június 27., hétfő

Málnás rukkolasaláta kecskesajttal

Bevallom, hogy akármilyen trendi is rukkolát rágcsálni, nekem valahogy nem tartozik a kedvenceim közé. A nővéreméktől viszont kaptam saját termesztésű rukkolát, és azért ilyen ziccert nem illik kihagyni. Abból kiindulva, hogy néhány éve még az olajbogyót sem szerettem, mára pedig önmagában is simán megeszek egy jó adaggal, annyira odalettem érte, azért mindig adok szezononként legalább egy újabb esélyt a rukkolának is hátha megjön az eszem.  A számomra kesernyés ízű rukkolát idénygyümölcsökkel tettem édesebbé, illetve az öntetbe is elrejtettem egy kis mézet. A végeredmény? Majdnem szeretem:)

Ha nem lennél olyan szerencsés, hogy a nővérem neked is szállít a konyhakertből:

1 zacskó rukkola
1/2 fej jégsaláta (azért szeretem, mert finom ropogós)
1 tálka málna
2 db nektartin
10 dkg tömbös natúr krémsajt
10 dkg félkemény natúr kecskesajt
10 dkg dió
Öntet:

6 ek olívaolaj
1 ek méz
3 ek fehérborecet


Összedobálandó:

A rukkolát, salátát, és a gyümölcsöket megmossuk, megszárítjuk. A rukkola és a málna már mehet is salátás tálba. A barackot felkockázzuk, a salátát falatnyi darabokra tépkedjük. A diót késes konyhai robotgépbe durvára daráljuk, és egy lapostányérba szétterítjük. A sajtokat ugyanebbe a gépben krémesre keverjük. A sajtból kis golyókat formálunk, amit a dióba meghempergetünk, és a feldarabolt salátához adjuk. Az öntet hozzávalóit összekeverjük. Itt is érdemes inkább egy egy adagot meglocsolni az öntettel, hogy ne essen össze a saláta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...