2011. június 17., péntek

Bazsalikomos eperfagyi

Nem voltam a héten túl konzekvens, mert csatlakoztam a „kérek egy szelet tortát diétás kólával” típusú fogyókúrázók táborához. Az én felfogásomban ez úgy néz ki, hogy a vacsorára szánt salátát egy jó adag eperfagyival fojtom le. A múlt heti fogyókúrás - vagy legalábbis annak szánt - receptek után befutott a jól megérdemelt kényeztetés egy jéghideg házi fagylalt formájában. Már régóta kacérkodtam a gondolattal, hogy megpróbálkozom a  házi fagyi gyártással. Anyukámnak évek óta porosodott egy gépe, sajnos most már más háztartásában porosodik, ezért gép nélkül álltam neki. Nem tudom, hogy ennek tudható-e be, vagy nem szabadna vakon megbíznom Nigella Lawsonba, minden esetre nem lett olyan krémes a fagyi állaga, mint ahogy szerettem volna. Ez azért nem tántorít el attól, hogy további terveket szövögessek, például egy cseresznyés fehér csokis fagyi elkészítéséről. Azért örömmel veszem, ha van akinek sikerült felkutatnia a tökéletesen krémes állagú fagyi elkészítésének titkát, hogy megosztja velem.

Hozzávalók:

10 db tojássárga
17 dkg cukor
50 dkg eper
0,5 l habtejszín
0,5 l tej
1 csokor bazsalikom
1 rúd vanília
1/2 citrom leve

Elkészítés:

A tejet és a tejszínt lassú tűzön felmelegítjük a bazsalikommal és a vaníliarúd kikapargatott belsejével. Az epret összeturmixoljuk. A tojássárgáját a coukorral habosra kikeverjük. A tejből leszűrjük a fűszereket, majd hozzákeverjük a habosra felvert cukros sárgáját, és puding sűrűségűre lassú tűzön felfőzzük. A tejszínes krémet lehűtjük, végül hozzákeverjük az összeturmixolt epret. Mélyhűtőbe tesszük, 1 óra múlva robotgéppel átkeverjük, majd újyabb 1 óra elteltével ezt megismételjük. Ezután már nincs más dolgunk, minthogy megvárjuk, hogy megdermedjen a fagyink.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...