2011. június 20., hétfő

Krémes paraj kéksajttal

 
Én azon kevesek közé tartozom, akiknek nem kellett végignéznie a Popeyet, ahhoz, hogy édesanyám megszerettesse velem a spenótot. Tudományosan nem tudnám alátámasztani, hogy az elkészített főzelék megsokszorozná bárki erejét, és azt sem ígérhetem, hogy rögtön elnyerhetnénk a bájos Olívia kegyeit, de szerintem nagyon finom, és cseppet sem emlékeztet a menzán megismert előzményre. Olyan szerencsés vagyok, hogy nekem anyukám mindig tejszínes sajtkrémmel feldúsított spenótot adott, így mire az iskolai étkeztetés áldozata lettem, már tudtam, hogy spenót és spenót között hatalmas különbség lehet, és nem ez az ártalmatlan, magas vastartalmú növény tehet a vele kapcsolatos negatív sztereotípiákról. Remélem sokaknál sikerül áttörni a falakat, és a gyerekkori emlékeket feledtetve visszahozni a spenótot a méltatlan mellőzöttségből.

Ha a Popeye sorozatot már kikölcsönöztük szükségünk lesz még...

1 kg  friss spenót
10 dkg márványsajt
2 dl tejszín
1 ek vaj
2 gerezd fokhagyma
10 dkg dió
só, bors

Míg a rajzfilmet betöltjük:

A megmosott, lecsepegtetett spenótot csíkokra szeleteljük. Egy magas falú teflonserpenyőben közpepes lángon megpirítjuk a diót. Az illatosra pirult diót rusztikusra összetörjük. Ugyanabban a teflonserpenyőben, amiben a dió volt kis lángon megolvasztjuk a vajat, majd rátesszük a spenótot és lefedve kb. 20 perc alatt megfonnyasztjuk. Ezalatt összezúzzuk a fokhagymát, és felkockázzuk a kéksajtot, hogy könnyebben elolvadjon majd. A megpuhult spenótról leöntjük a lé felét, amit eresztett. Ráöntjük a tejszínt, belekeverjük a sajtot és a fokhagymát. Sóval, frissen őrölt borssal fűszerezzük, és nagy lángon összerottyantjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...