2011. február 7., hétfő

Seréskaraj pikáns öntettel

Azt hiszem a képeket tényleg csak a bejegyzés végére fogom biggyeszteni, mert a krémes szósz, és mosolygósan piros paradicsomok láttán, megint elmerengtem egy percre. Ahogy tőlem megszokhattátok a  pikáns karaj története sem  egyszerű, az elkészítése már annál inkább. Úgy látszik az általam közreadott recepteknek csak az ismertetése  nyúlik hosszúra. Igazából Bereznay Tamás, Zsályás sertéskaraját szeretetem volna megfőzni. Az egész úgy kezdődött, hogy a kék csíkos, nagy abc-ben, a hentes nem tudott csontos karajt adni . Nagy állatbarát lehet, mert mást se nagyon tartott amit kértem, de nem szeretnék nagyon elkalandozni. Aztán a 2 órás havi bevásárlóturném során friss zsályát sem találtam, és közben rájöttem, hogy úgyis a kaotikusabb, gazdag ízkavalkádok híve vagyok. Minek erőlködnék mikor az ízlésemnek legmegfelelőbbet, úgyis csak saját ötlet alapján tudom összehozni. Így amikor elővettem a  sertéskarajt,  már egyikünk sem sírt a zsálya után. Ehelyett 5 perc alatt olyan szószt készítettem, hogy csak kapkodtam a fejem, hogy épp minek az ízét érzem...

Hozzávalók, ami nem a zsálya:

70 dkg sertéskaraj
2 dl tejföl
1 csapott ek méz
1 csapott ek mustár
2 ek kapribogyó
1/4 citrom leve
1/2 csokor kapor
só, bors

Ötletelés:

A teflonserpenyőben közepes fokozaton karamellizálom a mézet, ha már szép barna pöttyökre olvadt, akkor elkeverem a mustárral, Hozzáadom a tejfölt. A szószt felaprított kapribogyóval, kaporral ízesítem. Hozzácsavarom a citrom levét. Pici sóval, borssal fűszerezem. Az egészet fedő alatt, alacsony tűzön összemelegítem, nem kell felforralni, mert nem biztos, hogy a tejföl ezt jó néven venné. Ezalatt a húst megmosom, megtörölgetem. 1 cm-es szeletekre vágom. Sózom borsozom, és a tenyeremmel ellapogatom. A karaj karéját bevagdosom. A szakemberek szerint, így nem ugrik össze, hát nem tudom...ártani nem árthat. Forró olajban megsütöm. Nem kell sok idő 1-2 perc oldalanként, különben kiszárad. Írnék még valamit, hogy ne legyen ilyen szemtelenül egyszerű, de ezt az ételt elkészíteni egy szempillantás műve. Ajánlom, mindazoknak, akik szeretik a pikánsan savanykás ízeket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...