2011. február 11., péntek

Chili con carne

A napokban kisebb orvosi beavatkozáson estem át, és nem gondoltam volna, de szó szerint ledöntött a lábamról. A műtét másnapján, ennek örömére a napot bal lábon ugrálva töltöttem. Viszonylag kevés olyan étel van, amit ezzel a remek mozgáskoordinációval is el lehet készíteni, ha a pizza rendelést sok-sok jóindulattal nem számítjuk főzési tevékenységnek. A gondos iskoláztatásomnak köszönhetően, azonban ismertem Aesopus A hasról és egyéb tagokról szóló tanmeséjét. Hiába lázadott tehát a lábam, tudtam, hogy még rosszabbul "járhatok", ha a járás után, az evés alapvető tevékenységéről is lemondok. Olyan recept után kutattam a fejemben, ami tényleg nem igényel hosszas konyhában történő ácsorgást. Lőn világosság, eszembe jutott a chili con carne receptje. Sok verzió létezik, én egy nagyon felgyorsított, lebutított verziót fejlesztettem ki az évek során, ami most nagyon jó szolgálatot tett.

Amikért a kamráig elbicegtem:

2 db vörösbab konzerv
1 db hámozott paradicsom konzerv
2 dl ketchup
50 dkg darált sertés, marhahús vegyesen
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1 kk bazsalikom, 1 kk oregáno, 1 kk csípős, őrölt pirospaprika, őrölt bors, só
1 ek olaj

Tálaláshoz:

Nachos
reszelt kemény sajt

Ami fél lábbal is megoldható:

A megtisztított hagymát finomra vágjuk, a pucolt fokhagymagerezdeket összezúzzuk. Az olajat egy teflon edényben felhevítjük, és a hagymás fokhagymás keveréket megpirítjuk rajta. A darált marhahúst a serpenyőbe tesszük, és fakanállal szétnyomogatjuk, hogy a hús morzsákra essen szét. Befűszerezzük sóval, őrölt borssal, pirospaprikával. A konzervbabot kinyitjuk, lecsepegtetjük, és a megpirult húshoz tesszük.  A kinyitott paradicsomkonzervet is hozzákeverjük a  babos raguhoz, és a ketchupot is az edénybe öntjük. Oregánoval, bazsalikommal fűszerezzük, ha szükséges még sózzuk borsozzuk. A lábosban lévő hozzávalókat alaposan elkeverjük, lefedjük, és kb. 20 perc alatt alacsony lángon összefőzzük. Én most kihagytam a chili paprikát, mert páromnak meg a hasa fáj. Hiába az utolsókat rúgjuk, mármint ő, nekem most az nagyon fájna...Szóval, ha veletek minden rendben akkor 1 paprikát apróra vágva, maggal együtt akár a legvégén is nyugodtan keverjetek a raguba.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...