2011. május 16., hétfő

Tök más

Mit csinál a mexikói mikor talál egy tököt a sivatagban? Ne ijedjen meg senki, nem traktálok senkit jópofa viccekkel, csak a tököt egyétek meg szépen gyerekek. Sosem voltam jó barátságban a tök főzelékkel, de mivel életem párja nagyon szereti, ezért már elég nagy gondban voltam, hogyan hidaljam át ezt az ellentmondást. A megoldás végül elég váratlanul adta magát.Még a mexikói tematikájú estéről maradt egy avokádó. Örömmel jelentem alig két hét alatt tökéletes, vaj puhára érett, és valamit kezdeni kellett volna vele. A számunkra semleges ízéért azonban egyikünk sem rajong. Ezért örültem az avokádó erőfeszítésének ugyan, de nem igazán tudtam mivel háláljam meg, hogyan érezhetné magát konyhám hasznos tagjának. Volt még kaliforniai paprikám, aminek nyersen szintén nem szeretem az ízét. Gyakorlatilag így, hogy az ellenségeim ilyen szépen felsorakoztak az éléskamra polcán, úgy voltam vele, hogy egy tök itt már nem sokat árthat, lássuk mit kezdenek egymással. A csatából egy egészséges, gyors, és fantasztikusan finom étel kerekedett ki.

Proszkripciós lista:

0,5 kg gyalult tök (tudom, úgy lett volna az igazi, ha az én kezemtől hullik el, de annyival egyszerűbb volt így)
1 fej hagyma
2 dl tejszín
20 dkg zöld fűszeres vajkrém
1 db piros kaliforniai paprika
1 db érett avokádó
1/2 citrom átszűrt leve
1 chili paprika
1 csokor kapor
Só, frisse őrölt bors
2 ek olaj


Purgatórium:
 

Egy lábasban az olajon megfonnyasztom a finomra vágott hagymát, réteszem a legyalult tököt, és az apró  kockára vágott kaliforniai paprikát. Alaposan elkeverem az edényben lévő hozzávalókat, sóval fűszerezem, és felöntöm a tejszínnel. Lassú tűzön, lefedve, 30 perc alatt puhára párolom. Az avokádót félbevágom, kiveszem a magját, és a belsejét kanállal egy mély tálba kikaparom. Hozzáadom a vajkrémet, a citrom levét, a felaprított chilit, a finomra vágott kaprot, és 1 ek olívaolajjal elkeverem. Őrölt borssal fűszerezem. Mikor a tök megpárolódott, hozzálapátolom a fakanaállal az avokádós vajkrémet, összerottyantom, és friss kaporral megszórva tálalom. Több jó hírrel is szolgálhatok, egyáltalán nem emlékeztet a klasszikus tökfőzelékre. Az is bátran kipróbálhatja, aki egyébként eddig ódzkodott a töktől. Illetve a rántástól berzenkedők is megmenekülnek a felesleges gordiuszi csomóktól, mert az avokádós vajkrémtől kellemes állagúvá áll össze a főzelék.

2 megjegyzés:

  1. Ötletes, én szeretem a tökfőzeléket hagyományosan is, nálunk éppen a párom nem eszi meg.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm:) Ha teheted próbáld ki ezt a verziót. Már ha az avokádóval jóban van a párod:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...