2011. május 6., péntek

Csirkés Burrito

A héten ismét vendégség volt nálunk. Mostanában elég gyakran rendezek baráti vacsorákat. Az elmúlt időszak alatt pedig a következő tapasztalatra tettem szert. Hiába főzöl jól, nem biztos, hogy a végeredmény megfelel  különböző ízléssel rendelkező embernek. Arra a következtetésre jutottam, hogy a legjobb, ha olyan ételt készítek, ami több ízvilágot vonultat fel egyszerre. Én, úgymond csak előkészítem a főzést, a vendégek pedig saját ízlésüknek megfelelően kombinálhatják az összetevőket. A másik kritérium az idő szűke, a frissen tarthatóság, és, hogy a vendégeim ne csak a konyhatündér vénámat lássák, hanem aktív részese lehessek az estének a beszélgetés terén is. Lehet, hogy ez utóbbi miatt már kevesebben hálásak nekem...A fenti kritériumok közti zsonglőrködésből született meg a tortilla vacsora gondolata. 

Tortilla, vagy amit akartok:

1 csomag Tortilla lap (6 db)
20 dkg vörös chedar sajt
1 érett avokádó
2 dl tejföl
5 dkg natúr krémsajt
1/2 lime leve
só, bors, 1/2 kk őrölt chilipor
60 dkg csirkemell filé
1 dl olívaolaj
3 kaliforniai paprika ( a látványos hatás kedvéért különböző színű)
1 zacskó mexikói fűszerkeverék

Sok hűhó semmiért helyett:

Mielőtt elárulom, hogy mivel mit, és milyen sorrendben csináltam, elmondanám, hogy rengeteg akadályt kellett leküzdenem a happy endig. Felelőtlenül azt gondoltam, ha már méregdrágán szerzem be az avokádót egy budai plaza delicatesséből, az megfelelő érettségű lesz. A hozzám hasonló kalandoroknak tanácsolom, hogy ne tegyék. Hiába fizeted az ár háromszorosát, sznobizmusod gyümölcse kőkemény lesz. Hiába vettem egy almát is az avokádó mellé barátul, illetve, inkább azért, hogy a papírzacskóban felszabaduló etiléngáz megpuhítsa az avokádót, ajánlom az avokádót 3-4 nappal előre beszerezni.

A csirkemellet 2*2 cm-es kockára vágtam, és 0,5 dl olívaolajjal elkevert mexikói fűszerkeverékben  (zacskó 2/3-a) bepácoltam 30 percre. A kaliforniai paprikát kicsumáztam, és vékonyan felkarikáztam, kicsi olajjal elkevertem a maradék fűszerkeveréket, és a paprikára öntöttem. Az avokádót félbevágtam, magját eltávolítottam, meghámoztam, és késes robotgépben (ha érett avokádót sikerült szerezni elég villával eldolgozni), összekevertem a tejföllel, sajtkrémmel, rácsavartam a lime levét, és borssal, chili porral, sóval ízesítettem. A sajtot lereszeltem. A vendégek érkezése előtt kisütöttem a fűszeres csirkefalatokat. Ugyanabban a teflonserpenyőben megpirítottam a paprikát. Az a jó, ha úgy érzed, hogy kicsit odakapattad. Nem kell kétségbe esni, ha helyenként kicsit feketére sül a paprika, nagyon finom lesz. Egy száraz teflonserpenyőben megpirítjuk a tortilla lapokat. Épphogy átmelegítjük a lapokat, nem szabad sokáig sütni, mert hamar kiszárad, és nem lehet rendesen feltekerni. A tortillát megkenjük az avokádókrémmel, teszünk rá a sült paprikából, és megszórjuk a csirkedarabkákkal, sajttal meghintjük, és feltekerjük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...