2011. január 23., vasárnap

sajtos kukoricasaláta

Kicsit gondba voltam, amikor osztályba kellett sorolni ezt az egyedet. Mikor salátáról van ugyanis szó, én általában valami könnyű joghurtos, vagy vinaigrette öntettel megfürösztött zöldségkeverékre asszociálok. A franciasaláta alapján, aztán mégis vettem a bátorságot, hogy ezt a finomságot a saláták rendjébe tartozónak vegyem. Remélve, hogy ezzel senkit nem botránkoztatok meg, vagy ha mégis, legalábbis megenyhül irányomba, miután megkóstolja a sajtos kukoricasalátát. A receptet párom édesanyjától lestem el. Akkor szoktam készíteni, amikor tartalmasabb köretre vágyom, de nincs kedvem egy macerásabb, krumplipucolós menetre. Semleges ízű natúrszeletek jó barátja. Nálunk a görög csirkecsíkokkal vannak együtt sülve főve, de legutóbb rántott hús mellé készítettem.

Beszerzendők:

2 doboz konzerv kukorica
1 nagy paradicsom
1 nagy TV paprika
20 dkg trappista sajt
1,5 dl majonéz
1 dl tejföl
bors

Gyerekjáték:

A lecsepegtetett kukoricát egy tálba öntöm. A paprikát megszabadítom magjaitól, és a paradicsommal együtt apró kockákra vágom. Éles kést használjunk, hogy a paradicsom ne trancsírozódjon, és ne eresszen túl sok levet. A sajtot is felkockázom, és az összes alapanyagot összekeverem a tálban. Ráöntöm a tejfölt, majonézt, és jó alaposan beborsozom a salátát. A zöldségeket összeforgatom az öntettel, és a salit egy órára hűtőbe teszem, hogy az ízek összeérjenek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...