2011. január 27., csütörtök

kávés pácban érlelt csibefalatok a felkelő nap országából

Mikor a Dolce vita blogon  elindult az ötletelés kávés receptekre, a keleties pácban érlelt csibe gondolata,  Pallasz Athene-ként pattant ki a fejemből,  Az én mitológiai hősöm megszületése óta többszörös metamorfózison ment keresztül. Kalandos átalakulása során számtalan páncélt váltott, néhány fegyvert elhagyott, vagy más harci eszközökre cserélt, míg végül megszületett a 2.0-ás harcos, a végleges verzió. Az, hogy egy alapvetően görög hős hogyan kerül a távol kelet színpadára már tényleg pofon egyszerű. A kávé nekem a reggeli, ébredezős szertartás része. Innen vettem a  bátorságot erre az igen laza asszociációra, és, hogy őszinte legyek a sok kesze-kusza gondolatból olyan pazar vacsora kerekedett, hogy a blog történetében először a fotózás későbbre maradt, mert muszáj voltam azonnal letesztelni az illatosan gőzölgő tésztát...Egyetlen hibát követtem csak el. Meg akartam adni a módját, és pálcikával estem neki. Ezt csak igen gyakorlottaknak, vagy mazochistáknak ajánlom. A lényeg, hogy én félidőben villára váltottam, a hatékonyság növelése érdekében.

Fegyverarzenál:

(Bevetés előtti este stratégiai fontosságú a hús bepácolása)
60 dkg csirkemell
2 chili
1 ek worchester szósz
1 dl szójaszósz
0,5 dl olívaolaj
1 presszó kávé
3 cm gyömbér 
2 ek méz
4 gerezd fokhagyma

20 dkg rizstészta
1 db póréhagyma
1 db répa
1 konzerv bébikukorica

Haditerv:

Tudom, hogy a gyömbér mennyiségének megadása több, mint sajátos,de van rá mentségem. Párom 1000 méterről is kiszimatolja a gyömbért, és ki nem állhatja, ezért számomra komoly dilemmát jelent a megfelelő adagolás. Ebből az ételből egyszerűen nem maradhatott ki, de meg kellett próbálni minél jobban elrejteni a titkos fegyvert. Most vagy én bukom le, hogy volt a vacsoránkban gyömbér, vagy Ő, hogy nem olvassa a blogom. Szóval a csirkét, megmossuk, letörölgetjük, és falatnyi kockákra aprítjuk. A páchoz a meghámozott fokhagymát, és pucolt gyömbért, pépesre zúzzuk. A megmosott chili paprikákat kicsi fecnikre aprítjuk (én csak az egyiket magoztam ki). Egy zárható tálba a fentieket összekeverjük a mézzel, olívaolajjal, szójaszósszal, lefőzött presszó kávéval, és worchester szósszal, és egy éjszakára hűtőbe tesszük. Felkarikázzuk a pórét, a megtisztított répát. A bébikukoricát hosszában negyedekre vágjuk. A wokban, több adagban kisütjük a bepácolt húst. Pár perc kell csak neki, hogy finom zaftos maradjon. A megpirult csibefalatokat külön tálra szedjük. A serpenyőben visszamaradt olajon 5 perc alatt megsütjük a zöldségeket. Ezalatt a rizstésztát egy tálba kitesszük, és leöntjük annyi forró vízzel, ami épp ellepi, és lefedjük. A megpirult zöldségekhez hozzáadjuk a csirkét, és a tésztát, és jól összeforgatjuk. Ha úgy érezzük, hogy nem maradt elég pác, hogy kellően zaftos legyen a tésztánk, akkor szójaszósszal, és worchesterrel, kis olívaolajjal még ízesíthetjük.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...