2011. január 28., péntek

kijevi torta UNDER PARENTAL CONTROL



A cím nem véletlen. Egyrészt próbálok minél több látogatót az oldalra vonzani, másrészt nem vagyok a sütés nagy mestere, ezért ennek a 3 lapból álló tortának csak anyukám felügyelete mellett mertem neki állni. A kijevi torta sütésébe csak egy perc műve volt belekeveredni. Két hete megbeszéltem barátnőmékkel, hogy hármas, páros vacsorát tartunk, akik még mindig abban reménykednek, hogy a címnek megfelelően valami mocskos dolog következik, most hagyják abba az olvasást, mert biztosíthatom őket, hogy hatalmas csalódásban lesz részük. Tehát a baráti vacsorákat én szeretem valamilyen koncepció szerint megrendezni. Legyen olasz est, csupa vad étel, vagy orosz vacsora. Ezeket ajánlottam fel, az adott témának megfelelő menü sorral. A demokratikus szavazás alapján az orosz vacsora győzedelmeskedett, ami a következőkből áll:
Borscs (tipikus orosz/ukrán leves céklából)
Pelmenyi  (leginkább a húsos derelyéhez, vagy olasz tortellinihez hasonlít)
Kijevi torta
Előre felhívtam a vendégek figyelmét, hogy az utóbbit még nem csináltam, de úgy látszik bíznak bennem. Egy biztos, hogy volt rá egy tuti receptem, mivel nagynéném ukrán. Amire csak utólag jöttem rá, az az, hogy ebben a süteményben is szerepel kávé. Mint azt szemfülesebbek észrevették, ezen a héten csupa kávés recept volt. Igazából a Dolce vita blog szerzőjének tiszteletére. Az, hogy a mai recept is kávés már tényleg merő véletlen... Don't stop me now :)

Fontos vendégek listája:
tészta hozzávalói:
60 dkg liszt
25 dkg margarin
1 evőkanál zsír
3 ek tejföl
2 teáskanál sütőpor
késhegynyi szódabikarbóna
6 tojás sárgája
20dkg cukor
szilvalekvár
20 dkg dió

krém hozzávalói:
20 dkg cukor
4 tojás sárgája
30 dkg vaj
2 ek kakaó
1 adag presszó kávé
1 ek rum

Ami szülői felügyelet alatt történik: 

  
A tészta hozzávalóit egy kevés tejföllel összegyúrjuk, 3 egyenlő részre osztjuk. Lapokat nyújtunk belőle, amiket vékonyan megkenünk lekvárral, és megszórunk durvára vágott dióval. A tepsi hátoldalán megsütjük a lapokat 180 fokos sütőben, kb. 10 perc alatt. A kisütött lekváros lapokra külön még rákenjük a 10 tojás fehérje keményre vert habját és annyi ideig visszatesszük az alacsony hőfokra állított sütőbe, hogy szépen megpiruljon a hab teteje. 
A krémhez 20 dkg cukrot, 4 tojás sárgájával jól kikeverjük, gőz felett állandó keverés mellett megfőzzük. Hagyjuk kihűlni. Robotgéppel kikeverünk 30dkg vajat, 2 evőkanál kakaóval, a kis adag presszó kávéval, és a rummal. A vajas krémet hozzáadjuk a főzött krémhez és megkenjük a lapokat.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...