2012. június 19., kedd

Almás zellerkrémleves

Ugyan ezt a levest még nem a nagy hőség idején főztem, hanem még a múlt héten mikor kicsit borús volt az idő. Talán pont azért volt nekem is kicsit savanykás a hangulatom, és ötlöttem ki ezt a levest. Vagy inkább azért, mert még a Jamie Oliver recept alapján készített sülthöz vettem egy csomag szárzellert, amiből 2 szálon kívül nem kellett többet a sültre vesztegetnem, így ott álltam gyakorlatilag egy teljes csomag zellerrel. Úgy gondoltam, hogy a zeller önmagában is annyira karakteres, hogy ha picit ellensúlyozom az alma édességével és finom krémes hozzávalókat válogatok össze, akkor először is valami nagyon finom dolog fog kerekedni belőle, addicionális haszonként pedig alig kell bevásárolnom valamit. Szerintem hidegen is nagyon finom, próbáljátok ki!

Komponálás:

60 dkg alma (magháza eltávolítva, nagy lyukú reszelőn reszelve)
1 csomag zárszeller (kb. 50 dkg) felkarikázva
30 dkg natúr krémsajt
1 fej fehér hagyma finomra vágva
0,5 tk só
0,5 tk reszelt szerecsendió
csipet őrölt bors
0,5 l tejszín
1 dcl száraz fehérbor
1 l víz
1 ek vaj
1 ek olaj
5dkg dió serpenyőben illatosra pirítva durvára törve
A zsiradékot egy lábasban felhevítjük és üvegesre pirítjuk rajta a hagymát, majd rádobjuk a zellert és az almát és lassú tűzön lefedve 15 perig pároljuk. Magas lángon hozzáöntjük a bort és elkeverjük, hogy az alkoholtartalma elillanjon, majd befűszerezzük a zöldséges almás alapot.Felöntjük 1 liter vízzel és lassú tűzön kb. 30 perc alatt felforraljuk. Hozzáadjuk a tejszínt, sajtkrémet, botmixerrel összeturmixoljuk és összerottyantjuk. A levesbetétként szolgáló dióval tálaljuk.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...