2012. március 23., péntek

Sült póréhagyma baconös rizottóval Good Food

A gasztroblogokon szinte futótűzként terjedt el a hír, hogy itthon is megjelent a Good Food magazin. Bevallom őszintén viszonylag ritkán veszek újságokat, mert jobban szeretem magam kitalálni, hogy mit főzzek. Az utóbbi években azonban egyre igényesebb kiadványoök jelentek meg, ahol már a képek is olyan ínycsiklandóak, hogy képtelenség ellenállni. Mégis sokszor jártam úgy, hogy megvettem az újságot és utána egy receptet sem próbáltam ki végül, de valamit mégiscsak tudnak a szigetországban, mert az elmúólt héten csak az újságból főztem, nemis nagyon kalandoztam el a hozzávalók, elkészítés tekintetében és nagyon guszta dolgok születtek a kezem alatt, szóval éves előfizető lettem. Illetve, hogy pontosítsak párom befizetett a Good food menzára, ez azért elég meggyőző nem?!

Ami a szerkesztők szerint belekerül, na meg a lábjegyzet, amit hozzágondoltam: 

15 dkg bacon(felcsíkozva)
5 dkg szalonna (apró kockára vágva)
1 póréhagyma (hosszában félbevágva, vékonyan felszeletelve)
25 dkg rizs (20-22 percig fövő)
7 dl szárnyas alaplé (Knorr házias levesalapot használtam)
1 zöldborsókonzerv
5 dkg reszelt parmezán
1 citrom héja
1 dl főzőtejszín
1 felvert tojás
1/2 csokor aprított petrezselyem

A sütőt 180 fokra előmelegítettem. A bacont és a szalonnát egy öntött vas serpenyőben megpirítottam 2-3 perc alatt, majd hozzáadtam a póréhagymát, amit további 4 percig pirítottam. Ezután a rizst is hozzákevertem a serpenyőben piruló hozzávalókhoz, és 1 perc alatt lepirítottam. A levesalap kockát feloldottam 7 dl forró vízben, és a kapott alaplével felöntöttem a rizottót. A serpenyőt alufóliával lefedtem és betettem a sütőbe. 10 perc után kivettem és átkevertem, majd további 10 percre visszatettem a sütőbe. Ezalatt a tojást felvertem a tejszínnel, reszelt citromhéjjal, parmezánnal ízesítettem. A rizst újra kivettem a sütőből, óvatosan hozzákevertem a lecsepegtetett borsót, meg a tejszínes keveréket, majd alufólia nélkül 5 percre visszatoltam a sütőbe. Petrezselyemmel meghintve tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...