2012. március 18., vasárnap

Pupusas mennyei reggeli, rántotta helyett


Már régóta szemeztem Flóra által postolt recepttel, aki Szabinánál találta, aki...na jó itt elvesztettem a fonalat. Illetve remélem, hogy legrosszabb esetben is köztársasági elnöki kegyelmivel megúszhatom a pontos hivatkozások hiányát...Minden esetre nagyon megtetszett a "töltött kenyérlángos/calzone/pupusas ötlete, attól függően, hogy hova dobott minket a gólya mindenki eldöntheti, hogyan is nevezze. Az biztos, hogy emelem kalapom az el salvadori alkotók előtt. A töltelék kapcsán rögtön meglódult a fantáziám. Biztosan ki fogom próbálni kukoricaliszttel, ahogy eredetileg kellett volna, illetve az olasz calzonet sem véletlenül hoztam képbe, mert szerintem abba az irányba is el fogok mozdulni, ami a tölteléket illeti. Nekem most nemhogy kukoricalisztem nem volt, de sütőporom sem, így picit a kezdők szerencséjével álltam neki az elkészítésnek, mert nyers tészta alapanyaggal viszont ritkán kerülök össze a konyhába. Nekem a sógyurmakészítés ugrott be, ezért szkepticizmussal keveredett aggodalommal teli érzésekkel kanalaztam a pompás tölteléket a "sógyurmába". Így utólag empirikus bizonyítékokkal gazdagodva, bátran állíthatom nem nagyobb dolog összeállítani a pupusast, mint egy mezei rántottát. Szóval ne riadjatok tőle vissza, ha 20 perc alatt valami nagyot szeretnétek alkotni.
Találtam itthon:

20 dkg liszt
0,3 cl olaj
0,8 l víz (bocs, de feles pohárral mérte ki a háziasszonyok gyöngye:))
1 tk só

Belevaló:

1 csokor újhagyma vékonyan felkarikázva
10 dkg főtt császárszalonna felkockázva
10 dkg natúr sajtkrém
5 dkg jalapeno felaprítva

A lisztet elkevertem a vízzel olajjal és sóval. Elég laza tésztát kapunk én késztetést éreztem, hogy még több lisztet keverjek bele, de nem szükséges, tényleg. A tésztából kis cipót formázok, a tetejét meghintem liszttel és konyharuhával lefedve meleg helyen félreteszem. Egy nagyobb teflonserpenyőben pár perc alatt közepes lángon megfonnyasztom a hagymát a császárszalonnával. Majd egy tálban elkeverem a töltelék hozzávalóit a sajtkrémmel. A tölteléket 10 percre a fagyasztóba tettem, hogy a sajtkrém minél inkább megkeményedjen és ne folyjon szét sütés közben. A tésztát 4 felé osztottam. Egy adagot gömbbé formáltam, majd a tenyeremmel lepény formájúra kilapogattam, ezután megöltöttem 2 púpos evőkanálnyi töltelékkel, és a tészta széleit visszahajtva labdát formáltam belőle újra, majd finoman ujjnyi vékony lepénnyé lapogattam a tenyereim között. Ezt mindegyik adag tésztával megismételtem. Forró serpenyőben, közepes lángon oldalanként 3-3 perc alatt készre sütöttem. A lepény formázását megnézhetitek itt.

2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...