2015. március 30., hétfő

Spenót görög módra - mentás fetakrémmel és fűszeres csirke falatokkal


Nekem nem kellett végignéznem a Popeye összes részét ahhoz, hogy a spenót és én jóban legyünk. Valószínűleg ezt annak köszönhetem, hogy anyu már egész kis koromtól kezdve finom sajtrkémmel dúsítja a spenótot, így nekem mindig pozitív élményeim voltak ezzel a zöldséggel, hisz krémesen fűszeres püréként került elém mindig. Később a zsnege leveleket vajon megfuttatva is imádtam és ez az elfogult zsenge szerelem arra ihletett, hogy a spenóttal újabb és újabb módon szervezzek találkát. A héten vettem egy nagy adaggal és variációk egy témára alapon szervezek egy kis utazást a föld körül a spenóttal, azaz megpróbálom különböző általam kedvelt konyhák alapanyagaival vegyteni. Én például egy görög spenótot így képzelek el.

Forradalmi spenót:

50 dkg fagyasztott spenót (én findus aprítottat használtam)
2 dl görög joghurt
20 dkg feta
4 gerezd fokhagyma összezúzva
1 nagy marék mentalevél finomra vágva
1 dl száraz fehérbor
50 dkg csirkecomb filé felcsíkozva
3-4 ek görög fűszerkeverék
1 ek vaj
1 ek olaj
csipet só, frissen őrölt bors

A spenótot kiveszem a fagyasztóból. A csirke darabokat alaposan összeforgatom a fűszerkeverékkel. Egy fedővel rendelkező teflonserpenyőben összeolvasztom a vajat az olajjal és közepesen erős lángon körbepirítom a csirkecsíkokat. A megsült csirke darabkákat kiveszem a serpenyőből és félreteszem. A lábast egy konyhai papírtörlővel kitörlöm és beleteszem a spenótot, majd alacsony lángon felmelegítem. Hozzákeverek 1 gerezd zúzott fokhagymát, fehérbort, és magas lángon rottyantok rajta egyet. Sóval, frissen őrölt borssal fűszerezem. Konyhai robotgépben krémesre kikeverem a joghurtot a fetával és hozzákeverem a fokhagymát és a mentát. A spenótot kitálalom, rákanalazom a fetás szószt és megszórom a csirke darabkákkal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...