2015. április 7., kedd

Csicseriborsós egytál kéksajttal

Még mindig tartom magam ahhoz, hogy ha magamnak készítek ételt, akkor odafigyelek rá, hogy ne legyen benne "rossz" szénhidrát, és az aktuális tudásunknak megfelelően, tápanyagban gazdag, jól hasznosítható alapanyagokat kombináljak össze, míg valami finomság nem sül/fő ki belőle. Bevallom a most következő recept egy bizonyos pontján azt hittem, hogy csak az egészséges kritériumnak fogok megfelelni, de aztán a nemes kéksajt segítségémre sietett a fehér száraz bor hátán és megmentett. Pedig félúton tényleg megijedtem, és átértékeltem, hogy miért kell nekem mindig ilyen debella adagokat főznöm mindenből, és vajon Kaplony, a hűséges tacskó mennyire lesz vevő erre a kajára a 2. nap magasságában, mikor én már nem akarok többet enni belőle becsületből sem. De véget vetve a negatívkodásnak, nemcsakhogy Kaplonynak nem adok belőle, de biztos vagyok benne, hogy másnak sem adnék, ha kajairigy lennék, mert remek ízkombináció jött össze végül. A sütőtök és a kéksajt szeretik egymást és én is szeretem őket.

Világbéke, azaz mindenki szeret mindenkit és jól passzol minden mindennel:  

40 dkg csirkecomb filé falatnyi kockákra vágva
5 dkg bacon szalonna felcsíkozva
40 dkg csiperke gomba meghámozva, vékonyan felszeletelve
25 dkg sütőtök felkockázva
24 dkg csicseriborsó (1 konzervnyi leöblítve)
30 dkg kéksajt
1 csokor újhagyma vékonyan felkarikázva (én a zöld szárának egy részét is belevágtam)
1,5 dl száraz fehérbor
3 gerezd fokhagyma finomra zúzva
3 kk kakukkfű 
só, frissen őrölt bors
1 csokor petrezselyem finomra vágva
1 ek vaj
1 ek olaj

Egy lefedhető teflonedénybe felmelegítem az olajat és a vajat. A csirkecsíkokat a kakukkfű harmadával és a sóval befűszerezem. A felmelegített zsiradékba megsütöm a husit. Félidőben hozzáadom a bacont és azzal sütöm tovább. A husikat egy szűrőlapáttal kiveszem az edényből, és félreteszem. Az edényben visszamaradt zsiradékon megpirítom az újhagymát, majd rátezsem a gombát és a sütőtököt és pár percig együtt pirítom a zöldségeket, majd felöntöm a borral és magas lángon hagyom, hogy az alkohol egy része elfőjön. Hozzáadom a csicseriborsót, fokhagymát, sózom, borsozom és fedő alatt 20 perc alatt, kis lángon megpárolom. Ha már majdnem kész, hozzákeverem a husikat, a felkockázot sajtot és további 10-15 perc alatt összerottyantom. Ha szükséges még kakukkfűvel, borssal fűszerezem és petrezselyemmel megszórva tálalom.

2 megjegyzés:

  1. Thinkpad X1 Titanium - TITanium Arte-Arte-Arte-Arte-Arte-Arte-Arte-Arte-Arte-Arte
    Thinkpad titanium sponge X1 titanium forging Titanium was raw titanium built by titanium scrap price TITanium 2018 ford fusion energi titanium ARTE Arte-Arte-Arte-Arte-Arte-Arte-Arte-Arte-Arte-Arte-Arte-Arte-Arte-Arte-Arte-Arte-Arte-Arte-Arte-Arte-Arte-Arte-Arte-Arte-Arte-Arte-

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...