2014. január 7., kedd

Barbecues csirkeszárny

Na most kénytelen vagyok megkésve bár de fogyva nem - pláne az ünnepek után pff. kronológiai sorrendben közölni a recepteket, szóval ezután a népi hagyományoknak megfelelően mindenki legnagyobb örömére a lencse következik. Azt mondják, hogy az óév utolsó napján csirkét kell enni, azaz december 31-én éjfélig a csirke elrepül a régi év gondjaival, hát én a csirkeszárnnyal figyelembe véve a kiemelkedően jól sikerült (sarcasm sign) 2013-as évemet biztosra mentem...:)

A gond elszáll az írás megmarad:

1 kg csirkeszárny
2 ek erős pista
2 ek sürített paradicsom (70 gr-os konzerv)
1 ek mustár
3 gerezd zúzott fokhagyma
2 ek olívaolaj
3 ek fehérborecet
2 tk só
1 ek pirospaprika
1 ek Worcestershire szósz
frissen őrölt bors
3 ek méz

A csirkeszárnyat megmossuk és leszárogatjuk. A 80'as években trendi darabokat én öngyújtóval epiláltam. Majd a szárny felső részét hajtsuk vissza a szárny belsejébe, hogy egy háromszöget kapjunk a szárnyból, így nem ég meg a vékony vége és a tepsiben is könnyen elfér. Egy mély tálban keverjük össze a pác hozzávalóit és alaposan forgassuk bele csirkeszárnyakat. Egy éjszakára hűtőbe tesszük. A szárnyakat vegyük ki a pácból és egy vékonyan kiolajozott nagy tepsibe elrendezzük. Majd 160 fokra előmelegített sütőben 60 percig sütjük. Félidőben megfordítjuk a szárnyakat és a visszamaradt páccal megkenegetjük a tetejét.

Kéksajtos dippel tálaljuk (tejföllel elkevert kéksajt).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...