2011. november 30., szerda

Hortobágyi L'azannya!

Olyan ez picit, mint egy talányos vicc: Mi van, ha az olasz meg a magyar találkozik? Igazából nem tudom, de a csattanó valami eszméletlenül finom volt.Tulajdonképpen ott kezdődött el minden hogy Tündi ajánlott a gasztroblogjáról egy receptet a paradicsomos bruschettámra reflektálva. Én fel is lelkesedtem, mert jól hangzott, hogy az egyik kedvenc ételemet még egy kis hússal is felturbózzam, de attól féltem, ha egyszerűen csak a húsra halmozom a paradicsomot és a sajtot, az ki fog száradni, ezért úgy gondoltam, hogy a csibecombokat fogom megtölteni a pikáns paradicsomos keverékkel. Pár napig pihengettek a hozzávalók a hűtőmben, mikor rájöttem, hogy pihen ott még egy két paprika, tejföl, na meg a sütőtökös lasagne-hoz is kicsit túllőttem a lasagne lap mennyiségét. Innen már egyenes volt az út, hogy anyukám Hortobágyiját reprodukáljam, amolyan hétköznapi, legkésőbb 45 perc múlva kaja legyen az asztalon turbó verzióban, amibe ugye a palacsintasütögetés nem nagyon fér bele...persze még a Tündi féle verzióról sem mondtam le!

A nemzetek konyhájában van:

70 dkg csirke felsőcomb
1 nagy fej hagyma finomra vágva
3 paradicsom felkockázva
2 tv paprika apróra vágva
3 dl tejföl
1 kk pirospaprika, só, bors
20 dkg füstölt sajt
1,5 csomag lasagne lap (1 csomag=25 dkg)
olaj

A női szeszély manifesztációja:

Egy fedhető teflonserpenyőben a felforrósított olajon megdinsztelem a hagymát, majd a csirkecombok mindkét oldalát megpirítom, sózom, borsozom. A serpenyőbe teszem a felaprított paradicsomot és a paprikát majd fűszerpaprikával ízesítem. Alaposan összekeverem a hozzávalókat, majd fedő alatt lassú tűzön 30 perc alatt puhára párolom a húst. A zöldségek ezalatt sűrű szósszá főnek. A megfőtt combokat kiveszem az edényből és a csontról lefejtem a húst, amit pár kanál szósszal hígítva, egy késes robotgépben pépesre pürésítek. Az edényben visszamaradt szószban elkeverem a tejfölt. A sütőt 180 fokra felmelegítem. Egy tűzálló tálba szétkenek egy réteg tejfölös szószt, amire egy réteg tésztalapot fektetek, amire egy réteg húspépet terítek el, amire reszelt sajtot szórok, erre újabb réteg tészta jön, majd a paprikás tejfölös szósz, majd a húspép újra sajt és így tovább, míg el nem fogynak az alapanyagok. A legfelső tésztaréteget vastagon megkenjük tejföllel és sajttal borítjuk. A lasagnet lefóliázva 30 perc alatt készre sütjük. Az utolsó 10 percben a fóliát levéve megpirítjuk a tésztát.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...