2011. szeptember 25., vasárnap

Betyár bableves

Kissé megijedtem, hogy a hűtőnk bár tele van, de ennek ellenére nem nagyon fogok tudni mit postolni a jövő héten, mert az általam készített, befotózott ételreceptek elfogytak, mikor eszembe jutott, hogy a múlt hétvégi vendégség kezdő fogását, a levest még nem is mutattam be. Most még mindig jó érzéssel tölt el, hogy levesekkel foglalkozhatom, mert múlt héten nagyon csúnyán megfáztam, és bár nem vagyok nagy leveses, de valahogy szerdától kezdve nem nagyon kívántam mást. A múlt heti náthám mementójaként ajánlom ezt a levest, azon "szerencsés" sorstársaimnak, akik szintén voltak olyan ügyesek, és még ebben a csodás időben is meg tudtak fázni, illetve mindazoknak, akik nem ilyen tehetségesek és csak egy tartalmas levesre vágynak.

Lajos Mari szerint ezek kellenek hozzá, de én többet tettem a következőkből:

20 dkg húsos füstölt szalonna
20 dkg füstölt tarja
50 dkg zöldbab (lehet mirelit is)
2 db paradicsom
2 db csípős zöldpaprika
1 db hagyma
1 gerezd zúzott fokhagyma
1 csokor petrezselyem
2 dl tejföl
só, 1 kk pirospaprika, 1 kk vegeta
2 marék csipetke

A szalonnát felkockázzuk, a hagymát finomra aprítjuk. A paprikát kicsumázzuk, vékonyan felkarikázzuk. A paradicsomot kockára vágjuk. A levesfazékban zsírjára pirítjuk a szalonnát, majd a hagymát üvegesre dinszteljük, az utolsó percben a fokhagymát is hozzátesszük, és illatosra pirítjuk. Hozzákeverjük a paradicsomot, paprikát, zöldbabot, lepirítjuk. Vegetával, pirospaprikával ízesítjük és kb. 2 liter vízzel felengedjük. Forrás után hozzáadjuk a vékonyan felcsíkozott tarját, csipetkét, ha szükséges után sózzuk és lassú tűzön 25-30 perc alatt készre főzzük. Végül elkeverjük a tejföllel, és aprított petrezselyemmel megszórva tálaljuk


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...