2011. augusztus 26., péntek

Rizses hús 2.0

Az elnevezés az első benyomással ellentétben nem arra utal, hogy egy továbbfejlesztett ételről lesz szó, vagy esetleg valami extra csavart találtam volna ki a klasszikus étel megreformálásra. Pont ellenkezőleg, be kell, hogy valljam, azért 2.0, mert csak második nekifutásra sikerült a rizst kellően puhára főzni. Nehéz eldönteni, hogy a rizsben keressem e a hibát, vagy magamban, hogy úgy gondoltam este 11-kor simán befejezem az előkészített rizses húst, hogy legyen mit vinnünk másnap ebédre. Végülis felesleges is ezen tovább töprengeni, a rizst hiába hibáztatnám, úgysem tudnám kritikámmal megpuhítani, így kénytelen voltam én vállalni a következményeket, és alaplével felöntve hétfő este további 20 percig párolni a rizst, miután aznap ebédidőben elropogtattam az első, félresikerült adagot. Ha sokakat eltántorítottam volna ezzel a bevezetővel a rizses hús elkészítésétől, üzenem, hogy ne torpanjanak meg. Mikor életemben először készítettem ezt a receptet, és véletlenül két barátunk betoppant, annak ellenére, hogy "lemenzakajázták" a rizses húst, mire csatlakoztam volna hozzájuk minden elfogyott...

Amit már első nekifutásra össze kell készítenünk:

60 dkg sertéscomb
25 dkg rizs
2 db sárgarépa
2 db fehérrépa
1 db vöröshagyma
1 gerezd zúzott fokhagyma
1 l csirke alaplé
só, bors
1 ek étolaj

Ideális esetben már elsőre így zajlik:

A hagymát finomra vágjuk. A húst 2*2 cm-es kockákra vágjuk. A meghámozott répákat vékonyan felkarikázzuk. Egy magas falú, lefedhető serpenyőben a felmelegített olajon megdinszteljük a hagymát, és magas lángon megpirítjuk a húskockákat. A húst kétszer felöntjük annyi alaplével, hogy épphogy ellepje, és elforraljuk a levet. Ezután hozzáadjuk a répát, sóval, borssal, és összezúzott fokhagymával ízesítjük a ragut. Hozzáadjuk a rizst és az alaplé maradékával felöntve alacsony lángon kb. 30 perc alatt puhára főzzük. Friss petrezselyemmel megszórva tálaljuk, és savanyúsággal esszük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...