2011. augusztus 2., kedd

Gombaleves nokedlivel

Többek között a fagyosnak mondható időjárással tudom magyarázni, hogy elképesztően rákívántam a levesekre, ami azért furcsa, mert egyáltalán nem vagyok az a "leveses" típus. Úgy látszik a felbolydult körülmények azonban az én bioritmusomat is megzavarták, és 2 hétnyi masszív ostrom után, azaz a két hete tartó esőzések következtében megtörtem, és valami lélekmelengető, forró levesre tudtam már csak gondolni. A sors különös fintora, hogy a gombáért sem rajongok különösebben. Kis koromban azzal védekeztem, hogy egy allergia vizsgálat kimutatta, hajlamom van gomba, és méz allergiára. Sokáig ezzel az orvosi igazolással takaróztam, mikor gomba került az asztalunkra. Ez alól a leves alól, ami anyukám receptje alapján készül sosem kértem felmentést!

Hozzávalók:

50dkg gomba
1 fej vöröshagyma
2 dcl tejföl
1 ek  zsír
1 db tojás
7 ek liszt
0,5 dl tej
1 csokor petrezselyem
2tk.piros paprika, 2 tk vegeta, őrölt bors, só

Elkészítés:

A megtisztított gombát vékonyan felszeleteljük, a hagymát finomra vágjuk. Az apróra vágott vöröshagymát kevés zsírban megpirítjuk,  rátesszük a szeletelt gombát, megsózzuk és addig pároljuk, míg a leve elpárolog. Piros paprikával, borssal megszórjuk, kb. 2l vízzel felengedjük, vegetával ízesítjük és 15-20percig forraljuk. Időközben elkészítjük a levesbetétet. 1 tojást elkeverünk 5 ek liszttel, csipet sóval, és a tejjel. A nokedlitésztát kiskanállal a forró levesbe szagatjuk. A végén a tejfölt csomómentesre keverjük 2 csapott evőkanál liszttel és folyamatos kevergetés mellett a leveshez adagoljuk. Ezt követően még 5-6 percig forraljuk a levest. Apróra vágott petrezselyemmel tállaljuk.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...