2015. április 16., csütörtök

Üsd a vasat - spenót pestóval és roppanós bundában sült lazaccal

Így a képet nézegetve örülök, hogy a spenót mellett döntöttem, mert így legalább a főzelék lazán szétfolyó állaga nem ad okot félreértésre. Ami egyébként erről az ételről eszembe jut, ha asszociációs játékot kéne játszanom és csak 1- szót mondhatnék az a következő: egészséges, friss, vidám, könnyű, pillanat, ízletes, üde, gyors, különleges, olaszos. Ha a felsorolás alapján kedvet kaptatok, akkor vágjatok is bele a legalább 15 perces konyhai műveletbe, hogy utána hátradölve élvezhessétek a spenót lágy krémességét, a fűszeres, roppanós kéregben sült lazac kontrasztjával.

Csak az íz 200 % a befektetett munka bagatell:
45 dkg spenót (findus dbos mirelitet használtam)
25 dkg lazac (szintén mirelitet vettem)
5 dkg fenyőmag megpirítva
5 dkg parmezán lereszelve
4 ek pestó
2 dl 20 %-os főzőtejszín
1 dl száraz fehérbor
3 gerezd zúzott fokhagyma
1/2 citrom
1 ek vaj
1 ek olívaolaj
só, frissen őrölt bors
A spenótot és a lazacot felengedem. A vajat mikróban megolvasztom, hozzáadom az olívaolajat, a citrom levét, 1 gerezd zúzott fokhagymát, a bor felét és pár apróra tépett bazsalikom levelet. A lazacot sózom, borsozom, megforgatom a fenti pácban. Nekem 2 lazacszeletem volt, így én szeletenként 1-1 fóliát használtam. Azaz letéptem 2 nagy db fóliát. A maradék pác felét a fólia közepére öntöttem, belefektettem a halat, a visszamaradt pácot pedig a halszeletek tetejére locsoltam. A fóliából kis batyut hajtogattam, hogy a lé ne folyjon ki, és a hal megpárolódjon. 180 fokra előmelegített sütőben, légkeveréses fokozaton megsütöttem a halakat. Eközben egy teflonedényben a spenótot felmelegítettem közepes lángon, hozzáadtam a maradék bort, fokhagymát és tejszínnel befőztem. A végén hozzákevertem a pestót, ha szükséges utánfűszerezem. A fűszermozyárban összetöröm a pirított fenyőmagot. Összekeverem a reszelt citromhájjal és a pamezánnal, majd a halat megforgatom a roppanós, fűszeres bundában és grill fokoztaon 5 perc alatt rápirítom a fűszerkérget. Ekkor már nem kell az alufóliába visszacsomagolni. Ha a hal teteje megpirult kész is vagyunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...