2014. szeptember 12., péntek

Tzaziki

Most az egyszer tényleg tartom magam ahhoz, hogy rövid és lényegretörő bejegyzést írjak, már csak azért is, mert késő van én pedig nagyon álmos vagyok. Na akkor ennyit a tárgyra szorítkozásról...Már rengetegszer készítettem el ezt a tzazikit a blog fennállása óta, valahogy mégis megúszta, hogy a nagyérdemű előtt debütáljon. Na már most, hogy ennek mi az oka, az lássuk be semi-szubjektív megítélés alá esik. Azért nem került fel, mert annyira finom, hogy mindig azonnal elfogyott, a blog szerzője - azaz Mrs. én - annyira lusta, hogy mire felkerült volna már nem az uborkától volt zöld és nem volt vállalható, avagy az uborka annyira összeesik minden alkalommal a sózástól, hogy az elkészülő mennyiség nem látszódik meg a fotón...Akármelyik legyen is a helyes megoldás, a lényeg, hogy mostanra áthidaltam a problémát, hogy megoszthassam veletek ezt a tényleg fantasztikus tzaziki receptet. Éljen én!

Tzaziki - avagy nemcsak Karthágót sózták be alaposan

3 db uborka a reszelő nagy lyukú reszelőjén lereszelve 
3 dl görög joghurt
25 dkg feta sajt
3 gerezd fokhagyma összezúzva
1 csokor bazsalikomlevél felaprítva
só, frissen őrölt bors
1 el extra szűz olívaolaj

A lereszelt uborkát egy tálban besózzuk (max 1 tk sóval) majd 10-15 perc elteltével, miután levet eresztett alaposan kinyomkodjuk. Eközben összekeverjük egy tálban a fetát, joghurtot, olívaolajat, fokhagymát, bazsalikomleveleket, majd hozzáforgatjuk a joghurtos öntethez az uborkareszeléket, ízlés szerint borsozzuk és alaposan elkeverjük. Ha van időnk tálalás előtt kb. 30 percre tegyük hűtőbe, hogy összeérjenek az ízek.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...