2013. február 9., szombat

Lazacos quiche

Woo wow wow, valaki most már tényleg elárulhatná, hogy mik ezek a féreglyukak az univerzumban, hogy időről időre elmúlik egy hónap anélkül, hogy feltűnne. A lényeg, hogy megint itt vagyok és egy kis quichesel kényeztetlek titeket. Most mindenki megkönnyebbülten felsóhajthat, hogy ezeket a remek szóvicceket most má csak havi egyszer publikálom, így legalább van időtök kipihenni. A lazacos quiche nem saját recept még karácsonyra kerestem valami fancy, de viszonylag könnyen elkészíthető halas finomságot. Ebből a receptből indultam ki és csak annyiban tértem e, hogy Graham liszt helyett finomliszttel készítettem, mert ugyan ki számolja ilyenkor a kalóriákat....

Vállalható februárban a "karácsonyra készülődve" alcím?!

Tészta:
20 dkg búzafinomliszt
10 dkg vaj
1 tojás
0,5-0,5 kk oregánó, bazsalikom, kakukkfű 
Töltelék (de ez nyilván szabadon variálható):

1 ek olívaolaj
1 ek liszt
3 dl tej
20 dkg füstölt pizzamozzarella lereszelve
10 szem felkarikázott fekete olajbogyó
10 kg füstölt lazac felcsíkozva
8 db szárított paradicsom vékonyan felcsíkozva
0,5-0,5 kk só, kakukkfű, oregánó, bazsaikom

A tésztához a vajat kézzel szétmorzsolom, hozzáadagolom a lisztet. Összekeverem majd a tojást is beleütöm és megfűszerezem, majd addig gyúrom míg homogén tésztát nem kapok. Ezután 1 órára hűtőbe teszem, míg elkészül a töltelék. A besamel mártáshoz az olívaolajon megpirítom a lisztet, majd fokozatosan, állandó kevergetés mellett felöntöm tejjel. Addig keverem míg a mártás csomómentes nem lesz, közben hozzáadom a fűszereket. Mikor a mártás besűrűsödött, belekeverem a sajt felét, lazacot, szárított paradicsomot, olajbogyót.A sütőt 180 fokra előmelegítem.A tésztát átgyúrom és kinyújtom. Mivel csak 21 cm csatos tortaformám volt (szegény én) a kinyújtott tésztát óvatosan átemelem a kivajazott formába, és elegyengetem, úgy, hogy 2 cm-es pereme legyen a tésztakosárnak.Villával megszurkálom és 10 perc alatt ropogósra sütöm a sütőben. A sütőből kivéve belesimítom a tölteléket, a tetejét megszórom a maradék sajttal, majd a sütő hőmérsékletét 200 fokra növelve további 15 perc alatt készre sütöm.Lehet előétel, reggeli, vagy egy tál salátával könnyű vacsora, ráadásul előre elkészíthető, és ha jönnek a vendégek már csak annyi a dolgunk, hogy 15 percre sütőbe tegyük:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...