2013. február 21., csütörtök

Szalagos fánk

Az előzményeket figyelembe véve mindenki beláthatja hogy részemről elképesztő önuralomról árulkodik, hogy nem a let's funk vagy that's funky címet adtam a mai bejegyzésemnek. Csak egy hajszálon múlott, de mint  mellékelt ábra és a fenti két sor mutatja mégsem bírtam ki, sosem bírom ki ez van. A fánkkal való kapcsolatomról leginkább azt kell tudni, hogy ha egy szóval kéne jellemeznem (ami nekem megint csak nem legfőbb erősségem - úgy látszik ez a kihívások bejegyzése számomra) akkor azt írnám, hogy nincs. Szóval ez nem egy tradicionális családi recept és nem is a régóta kísérletezem különböző receptekkel kategória, azzal pedig, hogy én találtam ki, a fánk kapcsán csak akkor állnék elő, ha reinkarnálódott szuper nagyi lennék, aki emlékszik az előző életeire, de így átlagos memóriával megáldva Bereznay Tamás fánk receptjére támaszkodtam a Mai magyar konyha szakácskönyvből. Nagyon szeretem ezt a könyvet, mert bár elképesztően egyszerűek a receptek és mikor megnézem a 3-4 alapanyagból álló listát, sosem értem, hogy ebből meg mi fog kisülni, de olyan jól eltalált arányokkal, praktikus ötletekkel dolgozik, hogy én receptjében még sosem csalódtam. 

Regressziós hipnózis helyett:

50 dkg liszt
2 dl tej
4 dkg élesztő
5 dkg porcukor
7 dkg vaj megolvasztva
5 tojás sárgája
csipet só
olaj a sütéshez

A lisztet átszitáljuk és meleg helyre félretesszük. A tejet meglangyosítjuk, beletesszük a sót, és belemorzsoljuk az élesztőt. Meleg helyen 10-12 p alatt felfuttatjuk. A liszthez adjuk az átszitált porcukrot, csipet sót, tojások sárgáját és a kovászt. Kézzel összegyúrjuk, közben pedig hozzáadagoljuk az olvasztott vaja is. Ha simára kidolgoztuk a tésztát cipót formálunk belőle, tetejét kevés liszttel meghintjük, konyharuhával letakarva, meleg helyen 30 percig kelesztjük. Lisztezett gyúródeszkán a tésztát cm vastagra kinyújtjuk, kb. 6 cm átmérőjű korongokat szaggatunk ki belőle, meglisztezzük, konyharuhával lefedve, további 10 percig kelesztjük. Az olajat közepes tűzön felforrósítjuk. A fánkok közepébe hüvelykujjunkkal ki mélyedést nyomunk, majd bő olajban több adagban kisütjük a fánkokat. Első felét 3 majd megfordítva 2 percig elég sütni. Porcukorral meghintve tálaljuk. Lekvárral, Nutellával kínáljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...