2011. október 12., szerda

Osso bucco akár reggelire is

Nem tudok elfogultság nélkül beszélni a hétvégi vacsoracsata keretein belül elkészített osso buccoról. Ő az én Mount Everestem. Régóta vágyom rá. hogy elkészítsem, de mint az ételek nagy tisztelője eddig egyszerűen nem mertem neki fogni. Csak leskelődtem az interneten ki, hogyan készíti, kutakodtam a könyvesboltok receptkönyveiben, hogy ötletet gyűjthessek, majd egyszer csak elérkezettnek láttam a időt, és beképzeltség nélkül állíthatom ne keresgéljetek tovább, hanem bátran próbáljátok ki kutatómunkám eredményét! Szerintem önmagáért beszél, hogy 4 fiú közül kettő a vacsoráról megmaradt osso bucco-t ette reggelire, és a magyar hentesek szakszervezete is az én osso bucco receptemet ajánlja. Na jó, ebből csak a fele igaz. Ki ki döntse el maga, hogy melyik.

A kísérlet hozzávalói (8 személyre):

8 szelet marahacsülök csonttal együtt
1/2 zeller lereszelve
2 db sárgarépa reszelve
2 nagy fej vöröshagymahagyma apróra vágva
3 gerezd fokhagyma összezúzva
70 dkg paradicsom (leforrázva lehúzzuk a héját)
1 nagy sűrített paradicsom konzerv
2 dl vörösbor
5 dl marhahúsleves
2 babérlevél, 2 kk szárított oregáno, 1kk őrölt rozmaring, 2 kk szárított kakukkfű
6 friss kakukkfű ágacska, 2 rozmaring ág a friss fűszereket összekötözzük
2 ek liszt
olívaolaj

Ami a laboratóriumban történik:

A hússzeleteket lisztben megforgatjuk, forró olajban kisütjük, és kivesszük az edényből. A hús sütésére használt magas-falú serpenyőben üvegesre pirítjuk a fokhagymás hagymát, majd pár percig pároljuk a zellert és a répát. Ezután hozzákeverjük a parkonzervet, és az egész paradicsomokat, amit a fakanál élével szétnyomkodunk. Hozzáöntjük a bort és a hús alaplét (na jó lehet kocka is) babérlevéllel és a szárított fűszerekkel ízesítjük. Sóval borssal fűszerezzük. A hússzeleteket visszatesszük és lassú tűzön, lefedve 1 órán át pároljuk. Ezután tegyük hozzá a csokorba kötött friss zöld fűszert, ha szükséges sózzuk, borsozzuk után, és öntsük fel húslevessel, ha túlságosan elfőtte volna a levet. Én ezután még 2 órán keresztül főztem nagyon alacsony tűzön. Ha nagyon ki akarjuk vágni a rezet, akkor reszelt citrom héját 1 gerezd zúzott fokhagymával, és kis csokor aprított petrezselyemmel keverjünk össze, és adjuk a hús mellé. Nálunk ez elmaradt, viszont isteni sütőben sült rozmaringos krumplival ettük.Ehhez olívaolajban elkeverünk  nagy zúzott gerezd fokhagymát, 1 ágacska rozmaring összezúzott levelét, és meglocsoljuk az öntettel a tepsiben lerakott burgonyakarikákat, amit még sóval borssal fűszerezünk. 200 fokos sütőben 40-60 perc alatt készre sütjük.

2 megjegyzés:

  1. ez jóóó :D (nézz be hozzám :D )

    http://eszterlancfoz.blog.hu

    VálaszTörlés
  2. Ezek szerint vannak véletlenek;)ha legközelebb nem akarod magad a sparos beszerzők szeszélyeire bízni, de rákívántàl egy osso buccora, Látogasd meg Gál Józsit a csarnokban a match mellett. http://www.diningguide.hu/toplistak/etterem-informacio-4049

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...