2017. augusztus 25., péntek

Rakott cukkini fűszeres juhtúróval és füstölt tarjával

Most viszonylag visszafogottabb mennyiségű háttérinformációt fogok csepegtetni a recept keletkezését illetően. Az egész egy erdélyi utazáshoz és egy toroczkói sajtgyárhoz köthető, aminek a pompás termékeivel még a mai napig tele van a hűtő, annak ellenére, hogy a sajttal való kapcsolatom nagyjából ekvivalens gombóc Artúr csokihoz fűződő viszonyával. Egy szó mint száz kaptam egy nagy adag juhtúrót, meg egy nagy darab cukkinit (háztól <3 ) innen pedig csak egy ugrás volt, hogy a piacról még szerezzünk füstölt tarját, arról meg, hogy a kolléganőm egy adag grillcsülköt is hozott nekem ebédre, ami  végül szintén a rakottasban landolt már végképp nem tehetek. Igen, ez is egy #megszuletnivoltcsaknehez típusú recept...
Ha nem születtél burokban ezeket vedd meg:
1,5 kg cukkini
30 dkg juhtúró
4 dl tejföl
60 dkg sertéstarja
15  dkg grill csülök
3 gerezd fokhagyma finomra zúzva
1 ek oregánó
Frissen őrölt bors, só
A cukkinit hosszában 1,5 cm vékony szeletekre vágjuk és besózzuk, hogy levet ereszen.
15 percig állni hagyjuk, majd konyhai papírtörlövel, mindkét oldalról leitatjuk a levét.
A sertéstarját felkockázom, és egy teflonserpenyőben közepes lángon megpirítom.
A juhtúrót és a tejfölt oregánóval, frissen őrölt borssal fokhagymával  fűszerezem, és elkeverem.
A sütőt 250 fokra előmelegítem. Egy jénaiba rétegesen lerakom a cukkinit, rákenem kanállal a juhtúrós fűszeres tejfölt, és megszórom egy réteg tarjával. Addig folytatom a rétegzést míg el nem fogynak az alapanyagok. Nekem 3 réteg lett. A tetejére pedig a felkockázott csülök került. A kimaradt cukkinit még vékonyan felcsíkoztam és rácsszerűen leraktam. Lefóliázva 30 percig sütöttem. Majd fólia nélkül grill fokozaton további 15 perc alatt rápirítottam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...