2014. március 13., csütörtök

Mediterrán hamburger

Most annyit fejlődtem a múltkori hamburgeres szeánszom óta, hogy - házi fejlesztésű eposi jelző következik én szóltam - hentes Józsitól szereztem be a húspogácsához való marhahúst. Aki egyébként dedikáltan tart külön hamburgernek való darált húst. Mondjuk még ez a professzionális segítség sem mentett meg attól, hogy az egyik húspogácsából ne bolognai ragú szerű törmelék legyen végül a serpenyőben, de a többi jól sikerült tényleg. Ezúton is kérném kollégáim megerősítést a kommentekben közvetlenül a kipróbálták és az elégedett ügyfeleink címkék mellé. Ugyanis a másik hiányosságom a helyes arányok eltalálása, így nem bírtam ki és megint lakodalmas mennyiséggel készültem a 2 személyes vacsorára így megígértem kollégáimnak, ha marad akkor másnap hamburger party lesz és senki ne rendeljen ebédet, hát maradt...

Hamburgerről szólj nékem múzsa...

60 dkg darált marhahús
10 dkg bacon felkockázva zsírjára sütve
2 fej hagyma nagyon finomra vágva
1 tojás
4 ek zsemlemorzsa
2 ek mustár
1 ek worchestreshire szósz
0,5 kk tabasco
3 ek ketchup
1 ág rozmaring levelei apróra vágva
5 dkg fekete olajbogyó felaprítva
5 dkg aszalt paradicsom felaprítva
Só, bors

Szószhoz:
10 dkg feta
1 dl görög joghurt
1 gerezd fokhagyma összezúzva
1 csokor petrezselyem felaprítva
5 dkg fekete olajbogyó felkarikázva

10 dkg rukkola megmosva lecsepegtetve
2-3 paradicsom vékonyan felkarikázva 
1 csomag Ömlesztett lapsajt
4 hamburger zsemle

Egy serpenyőben megpirítjuk a bacont és félretesszük. A hamburger húspogácsa hozzávalóit összegyúrjuk és egy edényben lefedve 1 órára a hűtőbe tesszük, hogy kicsit összeérjenek az ízek. A szósz hozzávalóit is elkeverjük. A húsból 6 db pogácsát formálunk és a serpenyőben visszamaradt bacon zsírján és egy kis olívalajon oldalanként 4-5 perc alatt közepes tűzön készre sütjük. A hamburgerzsemléket félbevágjuk és megpirítjuk. Mindenki tetszés szerint összeállíthatja magának a hamburgert. Az enyémet megkentem a fetás krémmel, rá a húspogácsa, rá sajt, paradicsom, rukkola, újra sajt és a zsemle teteje nyamm...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...