2011. július 19., kedd

Pikáns káposztafőzelék egressel és kolbászchipsszel

A recept Mautner Zsófitól a Chili&Vanilia blogból származik. Részletesen ezért az egres-kapros nyári káposzta elkészítését felesleges is lenne leírnom, ilyen hőségben azt hiszem ennyi luxust megengedhet magának az ember, hogy úgynevezett instant receptekkel dolgozik, azaz nem magam találom ki, hogy mit főzök, hanem inkább szétnézek más "konyhákban" mi történik ilyentájt...Az egreses káposzta nekem abszolút nosztalgikus élményt jelent, és éppen ezért nagyon megörültem a receptnek. Nagymamám rengetegszer készített húsok mellé piszkeszószt (=egres), és bár nem igazán szeretem keverni az édeset a sóssal, mégis jóleső érzéssel töltenek el a piszkéhez kötődő gyerekkori emlékek. Ebben a formájában pedig szó sem esik az édes és sós ízek keveréséről, hanem egy üdítően savanykás ízű, tipikusan tikkasztó hőség ellen kitalált ételről van szó. Az eredeti képpel meg sem próbáltam felvenni a versenyt, azért szerintem a szolid balatoni környezet a segítségemre volt, hogy kompenzálja a fotózással kapcsolatos hiányosságaimat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...