2017. március 5., vasárnap

Szecsuáni Ma Po Tofu - egy falat kína

Mindig is fontosak voltak számomra a hagyományok, ezért ma egy családi recepttel érkeztem. Na jó azt hiszem senkinek nem fog a szíve kiugrani a helyéről meglepetésében, hogy nem a nagyimtól van ez a recept. A hosszúlépés szervez fantasztikus városnéző sétákat, és engem őszintém lenyűgöz a csodálatos város, ahol élek. A tanuljuk meg becsülni, és értékelni, amink van program keretében, pedig szeretek még jobban elmélyülni a Budapest nyújtotta lehetőségekbe. Csak ajánlani tudom ezeket a sétákat, rengeteg olyan van, amin kutyával együtt is részt lehet venni, bár  a kínai tematikájú sétán ezt nem kockáztattam be...haha. A hosszúlépés weboldalán való böngészés közben szerintem remek ösztönzésül szolgál, ez a séta alatt megismert étel. Míg bekapcsol a gép el is tudjátok készíteni. A különlegesebb hozzávalók ne ijesszenek el titeket, mert garantáltan megéri elmenni egy beszerzőtúrára a Ganz gyártelepre. Önmagában lenyűgőző, fél napos program kószálni a mini kínában a józsefváros közepén, és tuti, hogy ennél olcsóbb utat nem dob ki nektek a skyscanner egy idegen kultúra megismerésére. Nem, nem szponzorálja az oldalam a BKK, szóval ez egy midnen édektől mentes őszinte tanács;)

Sétajegy nélkül:
1 csomag tofu (kb 60 dkg)
1 ek szezámolaj
2 cm gyömbér összezúzva
4 gerezd fokhagyma összezúzva
30 dkg darált sertéshús
2 ek Chilli Bean Sauce (kínai neve doubanjiang és én is Ganz gyártelepen lévő kínai boltban vettem.)
1 ek szójaszósz
1 ek osztrigaszósz
1/2 ek cukor
0,5 l csirkehúsleves alaplé (most is a Knorr házias levesalapot használtam)
1 ek étkezési keményítő
1 csokor újhagyma zöld szára levágva, a fehér része vékonyan felkarikázva 
só, bors
Vízforralóban felforraltam 1,5 l vizet, beleöntöttem egy fazékba, és óvatosan belecsúsztattam a felkockázott tofut. Lefedtem, és hagytam benne állni. Egy teflonserpenyőben (ha van wokotok, akkor azt használjátok) felforrósítottam a szezámolajat, és közepes tűzön, illatosra pirítottam benne a fokhagymát és a gyömbért.Feljebb vettem a hőt a serpenyő alatt, majd rátettem a darált húst és aranybarnára sütöttem. Sóztam, borsoztam, hozzákevertem a doubanjiang-, szója- és osztrigaszószt. Az alaplébe elkevertem az étkezési keményítőt, majd felöntöttem az alaplével a ragut, és fedő alatt 10 percig főztem már alacsony lángon. Óvatosan hozzáforgattam a leszűrt, lecsepegtetett tofut, és megszórtam az vékonyan felkarikázott újhagymával. Én rizzsel és pak choi-al ettem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...