2012. szeptember 23., vasárnap

Sárgaborsófőzelék 2.0

Nem tudom mi tört rám az utóbbi időben, de teljesen rákattantam a menzás ízekre. De gasztrobloggerként az ember nyilván nem állhat meg itt. A kötelesség az kötelesség, ezért miután megirigyeltem kollégámtól a hagyományos sárgaborsófőzeléket és megfőztem kolbásszal, füstölt oldalassal ahogy a nagykönyvben írva van, kicsit újragondoltam. Így született meg amolyan trendi, urbanista, nemzetközi verzióként ez a változat. Én pedig, aki szerintem soha életemben nem ettem sárgaborsófőzeléket, 1 héten belül másodjára is beáztattam a 0.5 kg borsót egy éjszakára, hogy aztán ez legyen belőle...

Trendi menza kellékek:

0,5 kg sárgaborsó
1 fej hagyma felnegyedelve
2 chili paprika (1 db felkarikázva)
1 újnyi gyömbér lereszelve
1,5 db citrom kifacsart, átszűrt leve
0.7 l húsleves alaplé

A sárgaborsót egy éjszakára vízbe áztatjuk. Az áztatólevet leöntjük róla, kiöblítjük majd feltesszük a húslevessel, egész chili paprikával és a felnegyedelt hagymával főni.Mikor a borsó félig megpuhult a hagymát kivettem, hozzáöntöttem a két kókuszkonzervet, a citromok facsart levét. Gyömbérrel és a felszeletelt csilivel fűszereztem.30 perc alatt puhára főzzük. Nekem a borsó pont főzeléksűrűségűre főtt szét, de ha valakinek túl híg lenne, vagy nem szereti a borsó darabkákat, akkor botmixerrel pépesre turmixolhatja.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...